سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

16 آبان 1396

الفت قلوب و زبان غیرکلامی مشترک؛ اثرگذارترین ویژگی اربعین

گوینده خبر شبکه یک سیما با اشاره به اینکه لبخند،‌ زبان مشترک میان همه زوار مراسم پیاده‌روی اربعین است،‌ تصریح کرد: الفت قلوب و زبان مشترک، اثرگذارترین ویژگی این جریان عظیم معنوی به شمار می‌رود.


فضه سادات حسینی، گوینده خبر شبکه یک سیما و شبکه قرآن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین به بررسی نقش و اثرات حضور بانوان در پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: حضور بانوان در اربعین پیام های متعددی دارد که در واقع تداعی کاروان اسرای کربلاست که اکثر آنها بانوان بودند.

حسینی ادامه داد: بانوانی که در این پیاده وروی حضور دارند، به یاد حضرت زینب (س)، سرپرست کاروان و زخم هایی که در طول مسیر برداشتند در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به باور اشتباه خانه نشینی بانوان مسلمان عنوان کرد : در حالی که عده ای تصور کنند بانوان مسلمان شیعی محدود و خانه نشین هستند، ولی حضورآنها در این مراسم نشان می دهد که این گونه نیست.

مجری شبکه خبر یک سیما با تاکید بر اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند، ادامه داد: همان طور که بانوان در صف جبهه و جهاد و در پشت جبهه حضور فعال داشتند، در راهپیمایی اربعین نیز همراه مردان با فرزندان خردسال خود شرکت و سختی راه را تحمل می‌کنند تا فرزندانشان نیز با عشق به اهل بیت بزرگ شوند.

حسینی با بیان اینکه زنده نگه داشتن شعائر ما را احیا می‌کند، افزود: اگر ائمه را نداشتیم دنیای ما بسیار بی رنگ و پوچ بود. اربعین حرکتی نمادین با اثر معنوی والا برای بانوان است.

وی با اشاره به نزدیک شدن دل ها در مراسم اربعین حسینی ادامه داد: یکی از تاثیرات اربعین، الفت قلوب است و زبان مشترک راهپیمایان این مسیرلبیک یا حسین است .

حسینی با اشاره به نذر فرهنگی در پیاده روی اربعین اظهارکرد: امسال در مسیر پیاده روی اربعین به دختر بچه ها دستبند و ترجمه‌های قرآن اهدا کردیم که این اقدام سبب شادی آنها شد. همدلی که در میان زاهپیمایان در طول پیاده روی اربعین به وجود می آید از زیباترین آثار این مراسم معنوی است.