پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

16 آبان 1396

شورحسینی در میان قرآنیان/ حنجره‌ای که به عشق سید الشهدا (ع) می‌خواند

کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، در سومین روز از حضور خود در مسیر پیاده روی اربعین، با حضور در موکب‌های مختلف ، به اجرای برنامه‌های پرشور پرداختند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، در قالب کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته بیش از 20 محفل قرآنی مختلف در مسیر پیاده روی اربعین از نجف اشرف به کربلا با حضور قاریان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح برجسته کشور اجرا شد.

از برپایی کرسی‌های تلات رضوی می‌توان به عنوان مهمترین برنامه کاروان نوریاد کرد که در آن، علاوه برتلاوت آقایان مهدی تقی پور و سعید مهوشیان ، گروه تواشیح فدک الزهرا (س) مشهد اجرایی تاثیرگذار در حسینیه آیت الله شاهرودی نجف داشت.

 

 

کرسی تلاوت دیگری نیز با حضور مهدی غلام نژاد و محمداسماعیل خورشیدی و گروه تواشیح طارق تبریز در مقبره آیت الله حکیم، در نجف اشرف برپاشد، همچنین محسن زهدی علیپور و گروه فلق اصفهان نیز در اجتماع پرشور عزاداران حسینی این موکب به اجرای برنامه پرداختند.

 

 

بر اساس این گزارش، آقایان تقی پور و مهرمشهدی به همراه گروه فدک الزهرا (س) هم در میان استقبال زائرین حرم علوی، برنامه تلاوت و تواشیح در صحن حضرت زهرا (س)  اجرا کردند.

 

همچنین  تلاوت اذانگاهی غروب گذشته در حرم حضرت امیربا صدای دلنشین قاری برجسته محمد جواد کاشفی انجام شد.

 

 برپایی کرسی‌های تلاوت رضوی توسط  مهدی غلام نژاد و محمداسماعیل خورشیدی در موکب شباب ساقی واقع در عمود 240 مسیر پیاده روی اربعین از دیگر برنامه های کاروان قرآنی بود و گروه طارق تبریز هم در این محفل پرشور به اجرای قطعه‌ای در سوگ حضرت سید الشهدا (ع) پرداخت.

 

 

 

 برپایی کرسی تلاوت با حضور مهدی افخمی، از قاریان ارزشمند کشورمان در صحن حضرت زهرا (س) حرم حضرت امیر (ع) نیز از جمله برنامه های قرآنی شب گذشته برای زائران اربعین بود.

 

 

 

در کنارکرسی‌های تلاوت رضوی که با مشارکت دارالقرآن آستان قدس رضوی، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و شبکه قران و معارف سیما از 12 لغایت 18 آبان ماه در مسیر پیاده روی ازبعین در حال برگزاری است، محافل قرآنی دیگری نیزدرنجف برگزار می‌شود که از جمله می‌توان به تلاوت آقای احمد رحیمی در مقبره شهید آیت الله حکیم، تلاوت آقای جعفر فردی در حسینیه آیت الله شاهرودی و نیز اسحاق عبدالهی در موکب حضرت معصومه (س) اشاره کرد.

 

 

 

گروه محمدرسول الله(ص) تهران و معراج قم نیز به همراه قاریان برجسته کشور، آقایان حمیدرضا احمدی وفا، محسن زهدی علیپور و سیدمحمد کرمانی  بیش از 30 برنامه قرآنی در موکب های مسیر نجف به کربلا اجرا کردند و آقای سعید رحمانی با استقرار در موکب مسجد مقدس جمکران ضمن تلاوت اذان گاهی به اجرای برنامه اذان در سه نوبت پرداخت.