چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

15 آبان 1396

مدیریت اربعین در راستای معرفت‌افزایی و بصیرت‌آفرینی

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر اینکه باید رفتار نیکو و پسندیده‌ای در عتبات عالیات داشته باشیم،‌ اظهار کرد: اربعین باید به نحوی مدیریت شود که معرفت افزایی و بصیرت آفرین باشد و انسجام و اتحاد بین همه محبان اهل بیت محقق شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، امروز در جمع مسئولان موکب های ایرانی در کربلا، ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته توسط مدیران موکب ها، اظهار کرد: فعالیت شما بسیار ارزشمند است و باید قدر این موقعیت و فرصت را بدانید.

وی گفت: همان گونه که سلمان ایرانی به مدینه رفت و خدمت پیامبر اسلام(ص) شرفیاب شد و به گونه ای رفتار کرد که هر یک از مهاجر و انصار می گفتند، او از ماست؛ اما در عین حال پیامبر اسلام فرمود، سلمان از ماست. ما باید در عتبات عالیات رفتار نیکو و پسندیده ای داشته باشیم که هم مردم عراق ما را از خود بدانند و هم امام حسین(ع) به وجود ما مباهات کند و این بیان که ایرانی ها از ماست را بیان کنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: در بازدیدی که از مواکب ایرانی داشتم، جلوه های زیبایی از برگزاری مرتب نماز جماعت، سخنرانی و مداحی، بیان مسائل شرعی، روایتگری مصور و حلقه های معرفتی را مشاهده کردم.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری جلسات انس با قرآن، تکریم مردم عراق، ارتباط با مواکب عراقی، برخورد کریمانه با زائران، تواضع نسبت به یکدیگر و رفع کدورت های احتمالی، جلوگیری از اسراف و تبذیر و نظافت موکب ها از دیگر جلوه هایی بود که در این بازدیدها مشاهده کردم.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی به کمک های مردمی از سوی اهل سنت و برخی از مسیحیان اشاره و اظهار کرد: رسالت ما بسیار سنگین و خطیر است. اربعین باید به گونه ای مدیریت شود که معرفت افزایی و بصیرت آفرین باشد و انسجام و اتحاد بین همه محبان اهل بیت محقق شود.

حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند، خداوند به زائر امام حسین(ع) مباهات می کند، گفت: خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) اجر بسیار زیادی دارد و باید قدر این نعمت و افتخار بزرگ را دانست.

وی روایتگری مصور را برنامه ای جذاب خواند و افزود: این برنامه می تواند درس ها و عبرت های نهضت عاشورا را به صورت سمعی و بصری به زائران منتقل کند، بدون اینکه خسته کنند و ملال آور باشد.