جمعه 10 فروردین 1403

15 آبان 1396

استقرار 800 موکب ایرانی در کربلا

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین اعلام کرد: تاکنون 800 موکب ایرانی در کربلای معلی استقرار پیدا کرده‌اند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، جمشید گودرزی، قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین در جمع موکب‌داران ایرانی در ساختمان بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلا اظهار کرد: اقدامات بسیار خوب و موثری در آستانه اربعین حسینی انجام شده است. ما در این مدت تلاش می‌کردیم تا از لحاظ کمی و کیفی کار را گسترش دهیم و امسال نسبت به سال‌های گذشته زایران بیشتری در عتبات حضور دارند.

گودرزی ادامه داد: درصدد بودیم تا بیش از 750 تا 800 موکب در عراق مستقر شوند و همین تعداد موکب نیز هم اکنون در مرزها مستقر شده‌اند و جمعی که در این مراسم حضور دارند به نمایندگی از حداقل 400 موکب در این مکان حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به تهیه و ارائه محصولات فرهنگی اربعین، به چاپ و توزیع دو کتاب «توصیه به موکب داران» و «توصیه هایی به زائران حسینی» مطالب این دو کتاب را به نوعی دستورالعمل برای موکب ها به شمار آورد. امسال از نظر بهداشت، ایمنی، امنیت و موضوعات فرهنگی وضعیت بهترین نسبت به گذشته داریم و آمار زائران اربعین اباعبدلله(ع) امسال بیشتر شده است.

گودرزی صدور 50 هزار ویزای رایگان از سوی دولت عراق در ایام اربعین را نمونه ای از همکاری 2 کشور مسلمان و شیعه به شمار آورد و افزود: مساعدت و همکاری دولت عراق برای ورود 33 هزار و 500 تریلی بار موکب ها در ایام اربعین حسینی جای تقدیر و تشکر دارد و آن را نمونه دیگری از همکاری و مساعدت دولت عراق به شمار آورد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین در ادامه سخنان خود درباره ورود و استقرار اموال و ملزومات موکب ها در ایام اربعین خطاب به موکب داران بیان کرد: موکب داران باید بخشی از اقلام سرمایه ای را از داخل کشور عراق تهیه کنند تا در هنگام بازگشت با مشکلات عدیده مواجه نشوند.

گودرزی با اشاره به نقش و رسالت اصلی ستاد بازسازی عتبات عنوان کرد: تاکنون مسائلی مانند اسکان، تهیه غذا و سایر موارد مورد نیاز زوار با کمک های مردمی تا حد زیادی امکان پذیر شده است؛ در حالی که این موضوع در مسئولیت اصلی ستاد بازسازی عتبات وجود نداشته است.

وی، مساعدت موکب داران را عامل بسیار موثری در برطرف کردن کمبودها در شهر مقدس کربلا عنوان کرد و افزود: تاکنون مشکلی برای اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدلله در کربلا نداشته ایم.

گودرزی در پایان بر خدمت رسانی به زائران سایر کشورها از سوی مواکب ایرانی در شهر کربلا تاکید کرد.

در پایان این مراسم چند نفر از موکب داران ایرانی با بیان پیشنهادها و مطرح کردن انتقادات خود بر لزوم خدمات رسانی بهتر به زائران اباعبدلله الحسین(ع) اشاره کردند.