جمعه 10 فروردین 1403

11 مرداد 2017

برگزاری نشست‌های تخصصی علمی بانوان

سلسله نشست‌های تخصصی علمی بانوان ستاد فرهنگی اربعین هم اکنون در حال برگزاری است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، در آستانه اربعین حسینی، همزمان با روز 14 آبان، سلسله نشست‌های تخصصی علمی بانوان توسط ستاد فرهنگی اربعین در حال برگزاری است. از جمله عناوین این نشست‌ها می‌توان به «رابطه تعاملی حب الحسین(ع) و مودت اهل بیت(ع) در جهانی‌سازی اربعین» و «موضوعات جهان، مقاومت و شهادت از منظر قرآن کریم» اشاره کرد.

سلسله نشست‌های تخصصی بانوان هم اکنون با حضور مبلغان، فعالان قرآنی، اندیشمندان و فرهیختگان در سالن جلسات هتل جواهر در حال برگزاری است. این نشست با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد. در ادامه این جلسه، معصومه فرزانه، جانشین معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکیز اربعین به بیان نکاتی پرداخت.

فرزانه گفت: ایام اربعین را می‌توان به دو بخش اقتدا به امام حسین(ع) و معرفت‌شناسی تقسیم کرد. معرفت‌شناسی نیز سطوحی دارد که یکی از آنها معرفت‌شناسی و ارتباط با خداست.

وی درباره برپایی این نشست‌ها اظهار کرد: گفتمان‌سازی نخبگان حوز‌ه‌های علمیه همراه با اساتید دانشگاهی از اهداف این سلسه نشست‌هاست. این سلسله جلسات و نشست‌های علمی پیش از موسم اربعین، در 21 دانشگاه و مرکز علمی با مشارکت سازمان اوقاف و تدریس استاد الهی‌زاده برگزار شده است.

فرزانه با تاکید بر بررسی زندگی زینبی عنوان کرد: این سلسله نشست‌ها سبب تعمق بیشتر بانوان شده است تا به سبک زندگی حضرت زینب(س) و مدیریت راهبردی این بانوی عاشورایی نگاه عمیق‌تر و فراتری داشته باشند.

نشست‌های تخصصی علمی بانوان در سالن نشست‌های هتل جواهر برگزار می‌شود.