چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

14 آبان 1396

اربعین جلوه‌گاه ظهور زیبایی‌های اسلام است

فرمانده بسیج جامعه زنان کشور در نشست تبلیغی بانوان زینبی(س) از اربعین به عنوان مکانی برای جلوه‌گری ظهور زیبایی‌های اسلام یاد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،‌ نشست تبلیغی بانوان زینبی(س) صبح امروز، 14 آبان با حضور بانوان در موکب حضرت زینب(س) برگزار شد. در ابتدای این نشست با تلاوت آیاتی چند از سوره لقمان توسط یکی از بانوان قرآنی، زهرا داروغه مدرس حوزه و دانشگاه و مشاور خانواده به بررسی ابعاد سبک زندگی حضرت زینب(س) میپردازد.

داروغه در این نشست به بایدها و نبایدهای سفر پرداخت و به کسب مهارت و تمرین زندگی زینبی اشاره کرد و در این باره گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از کارهای حضرت زینب (س) در موسم اربعین به شمار می آید، ولی دیگر مسائل از جمله رعایت حجاب و حیای زینبی(س) از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

داروغه افزود: هدف قیام حسینی احیای دین بوده است که احیای نماز در بالاترین مرحله قرار دارد.

در ادامه، مینو اصلانی، فرمانده بسیج جامعه زنان، مراسم اربعین را زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) دانست و گفت: اربعین زیبایی‌های خاص خود را که اسلام به ما داده است دارد. موضوعات حجاب و نماز و تمام زیبایی‌هایی که در اسلام مطرح است، در اربعین حسینی ظاهر می‌شود.

این مدرس و فعال فرهنگی کشور تصریح کرد: اگر همه زائران اربعین با بروز تمام زیبایی‌هایش شکل نگیرد، گویا یک قدم به سمت عقب برداشته‌ایم.

وی در پایان با اشاره به مولفه‌های ظهور گفت: اهمیت دادن به نماز و احکام اسلامی از واجبات ظهور است و در ایام اربعین، حفظ احترام عراقی‌ها نیز موجب حفظ وحدت و همدلی می‌شود.