جمعه 31 فروردین 1403

13 آبان 1396

تسهیل تردد زائران در سفر اربعین

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان شب گذشته، 12 آبان با وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد و بر تسهیل تردد زائران در سفر اربعین تاکید شد.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری، ابراهیم جعفری شب گذشته، 12 آبان از محمد شریعتمداری و هیئت همراه استقبال و بر عمق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

جعفری در این دیدار درباره سیر روابط میان بغداد و تهران گفت و بر اهمیت گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف تاکید کرد. دو طرف در این دیدار همچنین درباره راه‌های تسهیل تردد زائران ایرانی برای انجام سفر اربعین رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت عراق در محافل بین‌المللی و جنگ علیه گروه تروریستی داعش قدردانی کرد و گفت: عراق خواهان ایجاد بهترین روابط با همه کشورهای همسایه، از جمله ایران و نیز افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور است.

جعفری گفت: دولت عراق همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا مراسم اربعین امام حسین (ع) به بهترین شکل ممکن برگزار و تدابیر لازم برای تسهیل تردد زائران ایرانی اندیشیده شود.

شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ادامه این دیدار پیروزی‌های نیروهای عراقی را در جنگ با گروه تروریستی داعش تبریک گفت و بر حمایت از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

وی افزود: این دیدار در راستای افزایش همکاری‌ها و اقدام در راستای فعالیت‌های کمیته مشترک تهران ـ بغداد انجام شده است. در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف در عراق فعالیت دارند و برنامه ما، تقویت این روند و بخش‌های خدماتی است.