چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

08 آبان 1396

تدارك بيش از ۱۴ هزار دقيقه برنامه براي ثبت اربعين

معاون امور استان‌هاي صدا و سيما گفت: راهپيمايي بزرگ اربعين را به طور گسترده‌اي منعكس مي‌كنيم و در اين راستا ۱۴ هزار دقيقه برنامه از پياده‌روي اربعين حسيني توليد و پخش مي‌شود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني اربعین به نقل از ايكنا، علي دارابي معاون امور استان هاي رسانه ملي روز گذشته ششم آبان ماه در جلسه معارفه مديركل جديد صدا و سيماي مركز اردبيل گفت:۱۴ هزار دقيقه برنامه از پياده‌روي اربعين حسيني توليد و پخش مي‌شود.

دارابي با اشاره به اين كه در آستانه اربعين حسيني برنامه‌هاي مستند و توليد برنامه‌هاي پياده‌روي اربعين حسيني از استان‌ها پخش مي‌شود افزود: در اين زمينه ۳۳ مستند از استان‌ها و دو مستند بلند تهيه شده و ۱۴ هزار دقيقه از مراسم اربعين حسيني از شبكه‌هاي سراسري كشور پخش مي‌شود. معاون امور استان هاي رسانه ملي تصريح كرد: مردم اردبيل نقش ارزنده‌اي در تحقق انقلاب اسلامي ايران داشتند و اين استان مفاخري را به كشور معرفي كرده كه نبايد اين مفاخر فراموش شوند.

دارابي از آمادگي صدا و سيما از توليد برنامه‌هاي مستند، معرفي، تاريخ و جاذبه‌هاي فرهنگي كشور در مراكز صدا و سيما در استان هاي مختلف خبر داد و اظهار كرد: توليد برنامه‌ها با محور مفاخر و مشاهير كشور مبناي كار قرار گرفته كه اين امر نيز محقق مي‌شود.

وي تصريح كرد: از ديگر برنامه‌هاي صدا و سيماي ايران اولويت دادن به مناطق مرزي و ايجاد امكانات در اين مناطق است و بر توليد برنامه‌هاي ويژه كودك و نوجوان نيز تمركز كرده ايم.

معاون امور استان ها نقد منصفانه و پرهيز از هرگونه مچ گيري و سياه نمايي در شبكه هاي استاني صدا و سيما را از مهم ترين فعاليت هاي آنها عنوان كرد و افزود: شبكه هاي استاني با توليد برنامه هاي تاثيرگذار زبان گوياي مردم هستند.

وي ضمن قدرداني از تلاش و زحمات مددي مديركل سابق مركز صدا وسيماي مركز اردبيل گفت: وي در طول اين مدت زحمات بسياري كشيده و جزو نيروهاي فرهيخته بود و اميدواريم با حضور نيروي تخصصي و كاردان همچون ملا احمدي شاهد رشد و توسعه بيشتر صدا و سيما در اردبيل باشيم.

در اين مراسم كه در مجتمع فدك اردبيل برگزار شد از زحمات ۶ ساله عبدالله مددي مدير كل سابق مركز تقدير و سكان داري مجموعه صدا و تصوير مركز اردبيل به علي ملا احمدي سپرده شد.

مدير كل سابق صدا و سيماي مركز اردبيل نيز در اين مراسم اظهار كرد: اقدامات بسياري در طول ۶ سال خدمتم در صدا و سيماي مركز اردبيل انجام گرفت كه همه آنها به كمك هنرمندان و كارمندان صدا و سيماي مركز اردبيل بوده است.

مددي افزود: ۷ هزار دقيقه تعهد برنامه‌سازي ما در سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتي بوده است كه ما ۲۱ هزار دقيقه در اين زمينه برنامه‌سازي كرديم.

گفتني است بر اساس حكم رئيس سازمان صدا و سيما، به پيشنهاد دكتر علي دارابي معاون امور استان ها، علي ملا احمدي امروز به سمت مدير كلي صدا و سيماي استان اردبيل منصوب شد.