چهارشنبه 29 فروردین 1403

06 آبان 1396

همایش«استارتاپ‌های اربعین» نقطه عطفی در به ثمر رسیدن طرح و ایدهای فرهنگ عاشورا

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با مثمر ثمر خواندن برگزاری همایش «استارتاپ‌های اربعین» گفت: طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه ارائه شده در این همایش در مسیر درستی تا تبدیل شدن به محصول نهایی قرار می‌گیرند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین، شهریار حیدری؛ سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برگزاری همایش «استارتاپ‌های اربعین» به عنوان یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده و مورد اجرا در ایام مشرف به اربعین حسینی گفت: این همایش نقطه شروع خوبی برای مشارکت همه افراد عاشقان فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) است که در رده‌های مختلف سنی به ارائه محصولاتی فرهنگی و هنری که لازمه ترویج فرهنگ عاشوراست می‌پردازند.

وی ادامه داد: ایده‌های مطرح شده در این همایش ‌اغلب ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به فناوری را دارا هستند و لذا باید به ویژه برای نسل جوان و خلاق شرکت‌کننده در این همایش حمایت‌هایی از نظر مالی و معنوی صورت گیرد که آنها با انگیزه لازم نسبت به فعالیت فراگیر و ساعی در این زمینه همت گمارند.

حیدری تصریح کرد: به طور قطع تقویت بنیه مالی و فکری نوجوان و جوانان خوش‌فکر که خلاقانه با ارائه طرح‌ها و ایده‌ها و محصولاتشان در این همایش شرکت کرده‌اند زمینه را برای تعمیم یافتن چنین عزمی در میان سایر جوانان که نیاز به تشویق و محول کردن کارهای اصولی و کلیدی دارند، فراهم خواهد کرد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در ادامه گفت: این همایش ظرفیت قابل ملاحظه‌ای را فراهم آورده و به شکل فزاینده خواهد آورد تا به ویژه جوانان با شرکت در آن در مسیر درستی هدایت شوند تا به این واسطه طرح‌ها و ایده‌های خاص آنها به سرانجام و خروجی مطلوبی نائل آید که البته در طی این مسیر تشویق، توجیه و تبلیغ محصولات نهایی که می‌تواند توانمندی ایشان را بیش از پیش نمایان سازد بسیار اهمیت دارد.    

حیدری در ادامه با اشاره به برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اربعین امسال از سال گذشته و بلافاصله پس از اتمام برنامه‌های اربعین سال 95 در قالب تشکیل 13 کمیته تخصصی و 31 ستاد استانی به انجام رسید و مصوبات این کمیته‌ها و ستادهای استانی اکنون در فاز اجرایی قرار گرفته است.

وی  در پایان تأکید کرد: تا به این لحظه استقبال و تردد زائران از مرزهای چهارگانه زمینی با توفیق در حال انجام است و براساس آخرین گزارشات تا به این لحظه یک میلیون و 400 هزار روادید برای زائران متقاضی حضور در پیاده روی اربعین صادر شده است که این فرایند همچنان از سوی مراکز مورد نظر و شرکت‌های زیارتی تا 48 ساعت پیش از روز اربعین به انجام رسیده و زائران تا آن زمان نسبت به صدور روادید نباید نگرانی داشته باشند.