شنبه 1 اردیبهشت 1403

06 آبان 1396

مبلغان از ایجاد تفرقه و دودستگی بین ادیان در مراسم اربعین بپرهیزند

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: مبلغان باید از بحث‌های اختلافی بین ادیان و اهل سنت به‌شدت بپرهیزند و به ایجاد پیوند بین ادیان با دین اسلام با بیان مسائل اخلاقی کمک کنند.


جت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر  در نشست آموزشی مبلغان اربعین که در سالن همایش غدیر برگزار شد، با اشاره به توطئه‌های اخیر امریکا در منطقه اظهار داشت: این نیروهای عراقی بودند که نیروهای داعش را از منطقه خارج کردند و ایران هراسی توطئه جدید امریکا بعد داعش در عراق است که باید با آن مبارزه شود.

وی راهپیمایی اربعین را بهترین فرصت برای روشنگری در منطقه عنوان کرد و افزود: به علت حضور پیروان همه ادیان و اهل سنت در راهپیمایی اربعین باید مبلغان از این فرصت بهترین استفاده را کرده و به روشنگری در برابر توطئه‌های آمریکا در منطقه بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بابیان فتنه جدید امریکا برای دوری مردم ایران و عراق از هم تأکید کرد: مبلغان باید از بحث‌های اختلافی بین ادیان و اهل سنت به‌شدت بپرهیزند و به ایجاد پیوند بین ادیان و اهل سنت با دین اسلام با بیان مسائل اخلاقی کمک کنند.  

وی ثبت‌نام یک‌میلیون نفر در سامانه سماح در سال گذشته را تأیید کرد و گفت: تاکنون 600 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که با برخورداری از بیمه و سامان‌دهی درست از طرف ایران می‌توانند بدون هیچ مشکلی در این مراسم شرکت کنند.

قاضی عسگر با منع حضور به‌صورت آزاد در مراسم راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: این افراد متأسفانه ساماندهی درستی نداشته و بیمه نیستند و باید همه بدانند مراسم زیارت اربعین بدون نفع مالی برای نهادهایی همچون سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزارشده و این نهادها از زائرین اربعین درآمد کسب نمی‌کنند.

وی بابیان تأکید رهبری بر اداره مردمی این مراسم افزود: اگر در مراسم اربعین به سمت دولتی شدن برویم، این کار آسیب‌های جدی به این مراسم وارد کرده و هزینه‌های سنگینی را به دولت تحمیل خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت مدیریت هزینه‌ها را در مراسم اربعین لازم و بدیهی دانست و گفت: مدیریت و هدف‌گذاری و هدایت مردم به سمت هدف‌های مشخص‌شده می‌تواند نتایج درخشانی در داخل و خارج از کشور داشته باشد و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

وی با توصیه به مبلغان برای بیان جلوه‌های زیبای مذهب تشیع و هدف‌گذاری برای تبلیغ دین اظهار داشت: باید در مراسم اربعین به بیان زیبایی‌های دین تشیع و مطالب اخلاقی پرداخته شود تا مردم با دیدگاه  و آموزه‌های اخلاقی جدید از این مراسم بازگردند.