پنج شنبه 9 فروردین 1403

04 آبان 1396

همایش اربعین، موجب همدلی و همبستگی جامعه دانشگاهی و ملت ایران و عراق می‌شود

دکتر احمدی با برشمردن دستاوردهای برگزاری دومین همایش بین‌المللی اربعین به میزبانی دانشگاه کربلا گفت: برگزاری این همایش موجب همدلی و همبستگی جامعه دانشگاهی و ملت ایران و عراق می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین، دکتر احمدی؛ مدیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در مورد روند برگزاری  دومین همایش بین‌المللی اربعین که در دانشگاه کربلا برگزار شد گفت: این همایش با حمایت ستاد فرهنگی اربعین و مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه کربلا و دانشگاه‌های دیگر ایرانی طی دو روز برگزار شد که خوشبختانه مشارکت خوبی را نیز از سوی جامعه دانشگاهی و اساتید دانشگاه در آن شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مقالات این همایش که همگی با موضوعات مورد نظر این همایش که شامل «اربعین و صلح»،«اربعین و رسانه» و «فرهنگ و جامعه شناسی در اربعین» ارائه شدند به سه زبان ترجمه و در شرایط مطلوبی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

احمدی به بخش‌های مختلف این همایش دو روزه نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر مراسم افتتاحیه، همایش طی دو روز با برگزاری 8 پنل تخصصی و ارائه مقالات پیرامون موضوعات طرح شده برگزار شد و در پایان نیز مراسم اختتامیه این همایش در سالن همایش خاتم‌الانبیای حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع)  منعقد شد که در این برنامه و در حضور نماینده ستاد بازسازی عتبات و دکتر منیر سعدی؛ رئیس دانشگاه کربلا، دبیران اجرایی و علمی همایش جمع بندی‌های خود را در مورد دستاوردهای علمی این همایش ارائه کردند.

وی افزود: همچنین پژوهشگرانی که در این همایش مقاله ارائه کرده بودند با حضور مسئول ستاد فرهنگی اربعین، رئیس عتبه حسینی، مسئول نمایندگی بعثه، رئیس دانشگاه کربلا و حجت الاسلام احمدی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در مورد دستاوردهای برگزاری این همایش نیز گفت: همین مقدار که اساتید به بهانه یک نشست پژوهشی در کنار یدگیر قرار گرفتند این خود موجب همدلی و همبستگی میان جامعه دانشگاهی ایران و عراق خواهد شد؛ تفاهمنامه‌هایی نیز میان دانشگاه های دو کشور به امضای رسید که البته باید مراحل تکمیلی آنها بعداً به انجام برسد و در مجموع باید گفت که برگزاری این همایش منجر به اتحاد و همبستگی میان دو ملت ایران و عراق خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین مقرر شد که سومین دوره این همایش نیز اردیبهشت ماه سال آینده در ایران برگزار شود.