شنبه 1 اردیبهشت 1403

03 آبان 1396

دومين همايش بين المللي تبيين ابعاد علمي اربعين ‌آغاز به كار كرد

دومين همايش بين المللي تبيين ابعاد علمي اربعين از سوي ستاد فرهنگي و آموزشي اربعين با حضور 100 دانشمند ايراني و عراقي در دانشگاه كربلاي معلا آغاز به كار كرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین، دومين همايش بين المللي تبيين ابعاد علمي اربعين از سوي ستاد فرهنگي و آموزشي اربعين با حضور 100 دانشمند ايراني و عراقي در دانشگاه كربلاي معلا آغاز به كار كرد.


لحظاتي پيش افتتاحيه دومين همايش بين المللي تبيين ابعاد علمي اربعين با حضور 100 دانشمند ايراني و عراقي در دانشگاه كربلاي معلا آغاز شد.

براساس اين گزارش، در اين همايش روساي 15دانشگاه عراق، استاندار، سفير و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، عتبه حسينبه و عباسيه، نمايندگان مراجع معظم، شهردار كربلا، نمايندگان مجلس و معاونين وزارتخانه ها و علما و دانشمندان عراق و نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق ، رسانه هاي عراق و ايران، و دانشمندان و مسئولين ايراني از دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي مختلف حضور دارند.

دومين همايش علمي و بين المللي اربعين حسيني با همكاري دانشگاه علامه طباطبائي به عنوان نماينده علمي دانشگاه ها و مراكز علمي و پژوهشي ايران و دانشگاه كربلا به عنوان نماينده علمي كشور عراق با هماهنگي ستاد فرهنگي اربعين كشور ايران و عراق در تاريخ 3 و 4 آبان 1396 در دانشگاه كربلا عراق در حال برگزاري است.

اين نشست علمي با حضور نهادهاي علمي و فرهنگي هر دو كشور ايران و عراق براي رايزني و تبادل علمي و برنامه ريزي همكاري هاي اجرايي و پژوهشي برگزار شده است.

براي شركت در اين همايش بيش از صد مقاله علمي معتبر ارسال شده بود كه حدود 60 مقاله در دو روز همايش ارائه مي شود.

اين همايش با برگزاري 12 ميزگرد تخصصي با موضوعاتي همچون اربعين و همگرايي و وحدت جهاني و تعاملات بين فرهنگي و اجتماعي، تحليل جامعه شناختي پديده اربعين، اربعين و آينده پژوهي چالشها، آسيب ها، فرصت ها و كاركرد ها و اربعين و رسانه هاي جمعي (آسيب ها و كاركردها) در حال برگزاري است.

در اين همايش اساتيدي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي حضور دارند تا به ابعاد مختلف پياده روي اربعين با رويكرد هاي علمي و پژوهشي بپردازند.