شنبه 1 اردیبهشت 1403

02 آبان 1396

پيش‌بيني ورود ۳۵ هزار زائر پاكستاني به مرزهاي سيستان و بلوچستان

معاون سياسي و اجتماعي استانداري سيستان و بلوچستان گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال همزمان با ايام اربعين حسيني حدود ۳۵ هزار زائر پاكستاني از مرز ميرجاوه وارد كشور شده و به عتبات عاليات سفر كنند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني اربعین به نقل از ايكنا سيستان وبلوچستان، علي‌اصغر جمشيدنژاد، معاون سياسي و اجتماعي استانداري، صبح امروز در نشست هماهنگي و بررسي مشكلات زوار پاكستاني اربعين حسيني، گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال همزمان با ايام اربعين حسيني حدود ۳۵ هزار زائر پاكستاني از مرز ميرجاوه وارد كشور شده و به عتبات عاليات سفر كنند.

وي ادامه داد: با توجه به حضور پرشور زوار پاكستاني در مراسم اربعين و روند روبه‌رشد سفر زائران اين كشور به عتبات عاليات، موضوع ساماندهي و هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي مختلف براي خدمت‌رساني مطلوب اهميت ويژه‌اي دارد.

معاون سياسي و اجتماعي استانداري به ظرفيت‌هاي نقاط مرزي اشاره كرد و افزود: بايد يك موقعيت اقتصادي، زيارتي و توريستي براي مرزهاي استان تعريف كنيم تا اين منطقه به كانون تردد و منافع مردم تبديل شود.

وي اظهار كرد: با برنامه‌ريزي درست، مي‌توان علاوه بر تلاش براي ارائه خدمات شايسته و مطلوب، از فرصت توريسم و جهانگردي، براي رونق اقتصادي و رفع مشكل اشتغال مردم استان بهره گرفت.

جمشيدنژاد بيان كرد: بايد از افرادي كه به زبان اردو و يا انگليسي مسلط هستند، براي جذب زائران و گردشگران خارجي استفاده كرد و سازمان حمل و نقل نيز بايد شركت‌هاي خصوصي خدمت‌رسان را به اين سمت ترغيب كند.

معاون سياسي و اجتماعي استانداري با بيان اينكه خدمات فرهنگي بايد شايسته اربعين و نيز نظام اسلامي باشد، افزود: دستگاه‌هاي فرهنگي از ظرفيت هيئات مذه