جمعه 10 فروردین 1403

01 آبان 1396

برپایی کرسی های تلاوت و همخوانی ویژه بانوان درپیاده روی اربعین

معاون هماهنگی و اجرایی معاونت بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاوت قرآن در موکب های مخصوص بانوان در اربعین گفت: همخوانی قرآن توسط بانوان، تصحیح قرائت نماز و برپایی کرسی های تلاوت در این موکب ها صورت می گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین نشست خبری تشریح برنامه‌های حوزه بانوان در حماسه اربعین حسینی پیش از ظهر امروز دوشنبه  با حضوردکتر  لاله افتخاری معاون  کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، معصومه فرزانه معاون هماهنگی و اجرایی معاونت بانوان ستاد اربعین در فرهنگسرای جهاد برگزار شد.
 معصومه فرزانه در این نشست با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی تجلی و بروز و ظهور آن در مراسم اربعین است، گفت: اربعین تجلی‌ای از شور و عشق و ایمان است و هر کس در این همایش عظیم حاضر شود هجرتی تاریخ‌ساز به عرصه ظهور رسانده است.
وی با بیان اینکه یکی از مقدمات اهتزاز پرچم حضرت مهدی(عج) در انتقام از مظلومیت شهدای واقعه کربلا پیاده روی اربعین و حضور باشکوه مردم است، خاطرنشان کرد: کمیته بانوان با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بنا دارد شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کند تا در زندگی مانا شود.
فرزانه با بیان اینکه حضور در اربعین مبارزه تجلی روح استکبارستیزی و محبت اهل بیت (ع) و سبک زندگی دینی و اسلامی را نشان می دهد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) در عرصه‌های عطوفت و مهرورزی، دفاع از ولایت و روح امام‌شناسی سرآمد قیام کربلا بودند.
معاون هماهنگی و اجرای معاونت بانوان ستاد اربعین با اشاره به مدیریت بحران و ولایت‌‌پذیری حضرت زینب در قیام عاشورا تصریح کرد: با گفتمان‌سازی در مراکز علمی و دانشگاهی باید این ابعاد وجودی حضرت زینب را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه در 21 مرکز علمی و آموزشی نشست‌های هم‌اندیشی در این راستا برگزار شده است، گفت: ابعاد زندگی حضرت زینب(س) راهبردی برای زنان جامعه ما و از اسناد معتبر تاریخی می باشد.
فرزانه با بیان اینکه ماحصل نشست های مراکز ایرانی در سه نشست علمی در کربلا صورت گرفت، ادامه داد: این سه نشست علمی با محورهای نقش زنان در جهانی‌سازی اربعین، نقش راهبری حضرت زینب (س)، زیارت اربعین و آموزه‌های آن، اربعین و روش‌های موثر تبلیغ، اربعین و تولید افزایش سرمایه‌های اجتماعی با گسترش فرهنگ وقف، اربعین و جامعه مهدوی، بررسی شاخصه های زن طراز انقلاب اسلامی و اربعین و نقش زنان در فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی و اجرایی معاونت بانوان ستاد اربعین با اشاره به تلاوت قرآن در موکب های مخصوص بانوان در اربعین تصریح کرد: همخوانی قرآن توسط بانوان و برپایی کرسی های تلاوت در این موکب ها صورت خواهد گرفت.