جمعه 10 فروردین 1403

01 آبان 1396

بيمه اربعين شامل تمامي زائران قانوني است

سخنگوي ستاد مركزي اربعين حسيني (ع) با اشاره به جزئيات قرارداد 17 ماده‌ و 11 تبصره اي بيمه زائران حسيني (ع) گفت: بيمه شامل تمام زائراني است كه به صورت قانوني از كشور خارج مي‌شوند.


شهريار حيدري  با تاكيد بر ضرورت و اهميت بيمه زائرين اربعين، جزئيات قرارداد بيمه زائرين را تشريح و با بيان اينكه طرف اول بيمه، سازمان حج و زيارت به نمايندگي از زائران و طرف دوم، شركت سهامي بيمه ايران است، افزود: سرانه هر يك از زائران بابت خدمات ارائه شده با احتساب 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده، مبلغ 16 هزار و 800 تومان است.

حيدري ادامه داد: همه زائران اربعين كه به صورت فردي يا گروهي براي آنها ويزا صادر شده است و به صورت قانوني از كشور خارج مي‌شوند، مشمول اين قرارداد مي‌شوند.

سخنگوي ستاد مركزي اربعين حسيني اظهار داشت: مدت اين پوشش بيمه اي 30 روز است كه از فاصله 20 كيلومتري مرزهاي خروجي ايران به سمت عراق شروع مي‌شود و پس از ورود به كشور، بعد از فاصله گيري 20 كيلومتري از مرز عراق خاتمه مي يابد مشروط بر اينكه مدت مذكور بيش از 30 روز نباشد.

حيدري تصريح كرد: طبق اين قرارداد حادثه عبارت است از هر واقعه ناگهاني ناشي از عامل خارجي كه بدون قصد زائران بيمه شده در مدت بيمه رخ مي‌دهد و موجب جرح، نقص عضو، از كار افتادگي يا فوت بيمه شده مي‌گردد. حوادث ناشي از اقدامات تروريستي، جنگ و درگيري هاي داخلي در خاك عراق مشمول پوشش هاي بيمه مي‌شود.

سخنگوي ستاد مركزي اربعين حسيني گفت: در اين قرارداد مبلغ غرامت فوت به هر علت 300 ميليون ريال، غرامت فوت ناشي از حوادث يك ميليارد و 800 ميليون ريال، غرامت در صورت فوت ناشي از حوادث مبلغ 210 ميليون تومان، غرامت ناشي از نقص عضو يا از كارافتادگي دائم كلي يا جزئي در اثر حوادث تا سقف دو ميليارد ريال، هزينه‌هاي درماني بستري و جراحي تا سقف 250 ميليون ريال و هزينه‌هاي درماني سرپايي تا سقف 20 ميليون ريال در نظر گرفته شده است. مجموع تعهدات درماني بستري و سرپائي جمعا 270 ميليون ريال مي باشد.