جمعه 31 فروردین 1403

28 مهر 1396

تمام مصوبات ستاد اربعین کرمانشاه باید تا پایان مهرماه اجرا شود

اجرایی شدن تمام مصوبات ستاد اربعین استان کرمانشاه تا پایان مهرماه جاری از موضوعات مورد تأکید در ستاد اربعین استان کرمانشاه بود.


نشست ستاد اربعین استان صبح امروز جمعه به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضای ستاد  و مسئولین  دستگاه‌های اجرایی در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این نشست، مراسم اربعین را بزگترین همایش اسلامی در دنیا دانست  و بر برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم تاکید کرد.

هوشنگ بازوند با اشاره به مشارکت مردم در خدمات دهی به زائران حسینی در استان افزود: باید در سالهای آینده مدیریت زوار را به خود مردم واگذار کنیم.

وی با اشاره به برنامه زمانبندی برای آماده سازی استان جهت میزبانی زائران اربعین حسینی تاکید کرد: پایان مهرماه تمام مصوبات ستاد اربعین باید اجرایی شده و به اتمام برسد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: کمیته مشارکت های مردمی مهمترین و حساسترین کمیته در ستاد اربعین بوده،  چرا که مدیریت اصلی زائران بر عهده خود زائران است.

وی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که طی پنج سال آینده خود مردم مدیریت اربعین را بر عهده بگیرند، چرا که این حرکت بزرگ اسلامی، اساسا یک حرکت عظیم مردمی است.

سفر رئیس ستاد اربعین کشور برای بازدید از مرز خسروی

بازوند گفت: دوشنبه هفته آینده دکتر ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور و اعضای ستاد اربعین از مرز خسروی بازدید می کنند و باید تا قبل از آن هیچ کار نیمه تمامی نمانده باشد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد اربعین برای مدیران استان لازم الاجراست و اگر مدیری برای اجرای این مصوبات با وزارت‌خانه یا دستگاه خود در مرکز به مشکل بر بخورد باید خودش مشکل را حل کند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: کمیته ها خدمات خود را به شکل مطلوب به اطلاع زائران برسانند.

وی تصریح کرد: میزبانی اربعین علاوه بر اینکه یک اقدام معنوی و خارج از دستورات اداری است، آزمونی مهم برای مدیران استان تلقی می شود.

انتقاد فرماندار قصرشیرین از وضعیت تابلوهای راهنمایی، پارکینگ‌ها و آب و برق

همچنین فرامرز اکبری،  فرماندار قصرشیرین نیز در این نشست گفت: هماکنون وضعیت تابلوهای راهنما در جاده ها برای هدایت زائران بطرف مرز خسروی مناسب نیست و این موضوع  باعث سردرگمی زائران می شود.

وی با اشاره به احداث پارکینگ در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی افزود: پارکینگ ها به ویژه  پارکینگ ارتش هنوز شن ریزی نشده است و آماده نیست.

فرماندار قصرشیرین افزود: همچنین مشکل آب سرویس‌های بهداشتی هنوز حل نشده است. وضعیت برق رسانی به پارکینگها نیز مناسب است و انتظار داریم روشنایی پارکینگ های جدید هم  به زودی تامین شود.

اکبری یادآور شد: زیرساخت های امنیتی در شهرستان قصرشیرین  فراهم شده و وضعیت امنیتی مرز خسروی و عملکرد نیروهای اطلاعاتی نیز در این منطقه مطلوب است.

تابلوهای هدایت کننده تا ۵ آبان نصب می شود

بهمن خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تابلوهای هدایت کننده زائران در جاده ها ساخته شده و تا ۵ آبان همگی نصب می شود.