جمعه 10 فروردین 1403

28 مهر 1396

به همت جامعه ایمانی مشعر انجام شد

رونمایی از کتاب «پادشاهان پیاده» با حضور مدیران هیأت‌های مذهبی کتاب «پادشاهان پیاده» ظهر امروز به همت جامعه ایمانی مشعر در همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین با حضور مدیران هیأت‌های مذهبی رونمایی شد.


پایگاه اطلاع رسانی اربعین به نقل از روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان هیأت‌های مذهبی در سالن همایش‌های غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) در قم آغاز به کار کرد.
در ابتدای این مراسم یکی از سخنرانان برجسته کشوری طی سخنانی بر لزوم جمع‌آوری آداب مختلف اربعین تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم برخی از آداب را در اربعین حسینی ترویج داده و به عنوان یک فرهنگ دنبال کنیم؛ هیأت‌های مذهبی باید همراه اعضای خود به سمت سفر اربعین حرکت کنند تا قوام هیأت و تداوم ارتباط میان اعضای هیأت بیشتر شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان یادآور شد: برترین نوع زیارت اربعین حضور در کاروان‌های زیارتی با محوریت هیأت‌های مذهبی است چرا که در صورت اجرایی شدن این هدف برنامه‌های مختلف اربعین حسینی به صورت ساماندهی شده دنبال می‌شود و حرکت کاروان‌ها آثار و فواید بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم از کتاب «پادشاهان پیاده» نوشته بهزاد دانشگر و محمدعلی جعفری رونمایی شد.
همچنین بهزاد دانشگر طی سخنانی با بیان اینکه در تهیه این کتاب از گفته‌های شخصیت‌های مختلف استفاده شده است، عنوان کرد: خاطرات بسیاری از غیرشیعیان و غیرمسلمانان در این کتاب جمع‌آوری شده است تا به همگان اثبات کنیم که پیاده‌روی کربلا به افرادی اختصاص دارد که عاشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستند.
وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های مختلف وهابی و دشمنان شبهات مختلفی در مورد حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: در کتاب « پادشاهان پیاده» به دنبال پاسخ‌گویی به شبهات اربعین حسینی بوده‌ایم اما توانسته‌ایم به نگاه‌های جدیدی در مورد اربعین حسینی نیز برسیم.
نویسنده کتاب «پادشاهان پیاده» خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی از کتاب‌ها فاصله گرفتند در حالی که یکی از رسالت‌های این مجموعه‌ها ترویج فرهنگ کتابخوانی است؛ مسؤولان هیأت‌های مذهبی باید تلاش کنند تا آموزه‌های حسینی را با استفاده از کتاب‌های معتبر به مردم انتقال دهند.
لازم به ذکر است، این همایش دو روز به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته ملی تا فردا عصر کار خود را در قم دنبال می‌کند.