سه شنبه 28 فروردین 1403

27 مهر 1396

دوره آموزشی مبلغه ها و خادمان کمیته فرهنگی اربعین برگزار می شود

دکتر لاله افتخاری، رییس شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اعلام برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان و خادمان این کمیته گفت:این دوره کوتاه یک روزه،فردا جمعه، ۲۸ مهرماه ویژه کسانی که به عنوان مبلغ در راهپیمایی اربعین حضور می یابند، برگزار می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین، دکتر لاله افتخاری، رییس شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اعلام برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغه ها و خادمان این کمیته گفت:

این دوره  کوتاه یک روزه، فردا جمعه، ۲۸ مهرماه ویژه کسانی که به عنوان مبلغ در راهپیمایی اربعین حضور می یابند، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خادمان و قرآنیان نیز در این دوره حضور دارند، ادامه داد: سرفصل هایی همچون شناخت فرقه ها و گروه ها، روایتگری، تبیین مولفه های شخصیتی حضرت زینب(س)، فرصت ها و ظرفیت های اربعین، بایدها و نبایدهای حضور در راهپیمایی اربعین و حوزه بهداشت و درمان، امنیت، مخاطب شناسی و …، با حضور استادان مجرببرگزار می شود.

 دکتر افتخاری درباره تعداد شرکت کنندگان در این دوره آموزشی بیان کرد:حدود ۳۰ نفر از استادان حوزه و دانشگاه و مدیران حوزه های علمیه، چند تن از خبرنگاران و تنی چند از استادان برجسته قرآن کشور و مبلغان موکب ها در این دوره حضور خواهند داشت.

رییس شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین درباره جایابی این افراد در ایام راهپیمایی اربعین اعلام کرد: مبلغان، خادمان و قرآنیان اعزامی از سوی ستاد بانوان اربعین هم در نجف و هم در کربلا و نیز در موکب های شاخص و پرجمعیت بین راه برنامه های مدنظر ستاد را اجرایی می کنند.

وی درباره برنامه های این گروه اعزامی بیان کرد:

با توجه به ضرورت ها ودغدغه های  در  حوزه تبلیغ، نیاز است که مبلغان خود به سراغ زایران رفته و پاسخگوی سوالات آنان باشند و موارد لازم را به آنها بگویند. 

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی دکتر افتخاری تاکید کرد:

برای مثال ارایه آموزش های احکام، تبیین فلسفه اربعین و … توسط این مبلغان ومباحث سبک زندگی ازجمله مباحث اموزشی است که ارایه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:این دوره آموزشی جمعه، ۲۸ مهرماه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ در تهران برگزار می شود.