شنبه 1 اردیبهشت 1403

24 مهر 1396

پیشگیری از ورود بدون ویزای زوار به عراق

رئیس ستاد اربعین کشور بر جدیت در پیشگیری از ورود زواری که ویزای عبور از مرز و ورود به عراق را دریافت نکرده‌اند طی مراسم اربعین خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، گردهمایی همایش فعالان، مسئولان و دست اندرکاران اربعین با حضور مسئولان، وزیر کشور و نمایندگان دولت برگزار شد. حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: همان گونه که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) متعلق به همه مذاهب و فرق هستند، اربعین حسینی نیز متعلق به تمام ادیان و مذاهب است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: مسیر اصلی ما توسعه حق و حقیقت در اربعین است و از نظر شکل، کیفیت، مسیر و موقعیت نظیری برای آن نیست. در این باره لازم است فعالیت ما در این حوزه بر اساس فعالیت جهادی باشد.

ذوالفقاری در ادامه اظهار کرد: مشکلات طی سال‌های گذشته شناخته شده و بر اساس آن برنامه برای رفع آنها نوشته شده است. ما باید مروج و اشاعه دهنده فرهنگ اربعین که فرهنگ اخلاص و ایثار است باشیم.

وی بر لزوم تلاش بیشتر دراین ایام به جهت متفاوت بودن آن تاکید و عنوان کرد: رعایت ارزش‌های مردم عراق در عمل و گفتار که میزبان اصلی زائران اربعین هستند اهمیت بسیاری دارد. مردم علاقه‌مند به ارائه نذورات خود در عراق و شهرهای مقدس هستند که می توان در جهت برداشتن بار از عهده مردم عراق از این نذورات استفاده کرد.

ذوالفقاری اظهار کرد: باید تلاش کرد که مردم محور بودن این مراسم حفظ و تقویت شود. در این راستا لازم است مسئولان و سازمان ها فقط هماهنگ کننده باشند.

وی بر توسعه و ساختن زیرساخت ها و نظم دادن به امور برای تسهیل در تردد زائران تاکید کرد و گفت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان است و باید از ورود بدون ویزا به شدت خودداری شود و اهتمام مسئولان ایرانی و عراقی بر جلوگیری از ورود بدون ویزاست.

ذوالفقاری در پایان به این نکته اشاره کرد که باید روی انتظارات کار شود تا این موارد تعدیل شود. زائرن اربعین حسینی باید بدانند که مسیر راهپیمایی با مشکلات، سختی ها و کاستی ها همراه است.