سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

23 مهر 1396

نمایشگاه مفهومی بین المللی «قاب غریب قریب در عراق برپا می شود»

نمایشگاه مفهومی قاب غریب قریب ویژه مراسم پیاده روی و کنگره عظیم اربعین حسینی عبا(ع) برپا می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سید عمادالدین موسوی عباسی، مدیر اجرایی نمایشگاه قاب غریب قریب گفت: هیئت و مؤسسه مردم نهاد پنج تن آل عبا در نظر دارد نمایشگاه مفهومی قاب غریب قریب ویژه مراسم پیاده روی و کنگره عظیم اربعین حسینی را برگزار کند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بناست در کشور عراق و در مسیر نجف به کربلا برپا شود، افزود: هدف این طرح و نمایشگاه تبیین تقابل دو جریان حق و باطل و ظهور غلبه و حاکمیت نهایی حق علیه باطل به وسیله امام زمان(عج) است.

موسوی، تصریح کرد: این نمایشگاه به دنبال شناساندن مشی مسیر امام در راستای ظهور، آگاه کردن جهانیان به خصوص زمینه سازان آن واقعه نسبت به وظایف خود، شناساندن دو جریان زمینه سازان مهدوی(حق) و سفیانی(باطل) است.

وی غنی سازی اوقات فراغت زائران در مدت اقامت و پیاده روی، ارائه پیوست فرهنگی مناسب برای طرح، روشنگری، بصیرت افزایی و دشمن شناسی درونی و بیرونی جهان اسلام با بصری سازی اطلاعات دینی و بهره گیری از تکنیک های جدید برای ارائه مفاهیم محتوایی ناب به زائران اربعین حسینی را از دیگر اهداف برپایی  این نمایشگاه دانست.

وی ابراز کرد: این طرح زمینه پژوهشی دارد و چون فقر فرهنگی در این زمنیه وجود داشت، تصمیم گرفتیم با استفاده از تکنیک های جدید خدمات فکری و مفهومی، غذا و نذر فرهنگی و تعهد دینی و بصیرت افزایی به زائران ارائه دهیم.