پنج شنبه 9 فروردین 1403

22 مهر 1396

تهیه 100 هزار نسخه زیارتنامه اربعین

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه 100 هزار نسخه زیارتنامه اربعین برای مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و تهیه و توزیع مصاحف شریف به مناسبت برپایی این موسم را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین درباره همکاری به منظور ارائه مصاحف شریف در مراسم پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: معمولاً قرآن‌هایی که در این جریان عظیم معنوی ارائه می‌شوند بدون ترجمه هستند که برای مخاطبان خارج از کشور در نظر گرفته می‌شوند. 
وی با بیان این مطلب افزود: در همین راستا 100 هزار نسخه از زیارتنامه اربعین برای ارائه در مسیر پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است که در دست چاپ قرار دارد. پنج استان از جمله محورهایی هستند که زائران اربعین را با کمک دیگر مراکز در همین راستا حمایت می‌کنیم. 
حجت‌الاسلام حشمتی از مشارکت برخی موسسات قرآنی در این باره یاد و اظهار کرد: اداره‌کل ایلام نیز در این رابطه فعالیت بسیاری دارد. قرآن‌ها از طریق ادارت کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زواری که به عراق می‌روند و مردم و مسئولان عراق توزیع می‌شوند. 
وی با اشاره به ارائه نسخه‌های مکتوب زیارت اربعین به کاروان‌ها ادامه داد: سه موکب در مهران و مبادی مرزی در نظر گرفته شده است که این نسخه‌ها را ارائه خواهند کرد. همچنین در چزابه نیز این فعالیت ادامه دارد. موسسات قرآنی نیز در این رابطه فعالیت می‌کنند. 
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره که آیا با رایزن فرهنگی ایران در عراق مذاکره شده است یا خیر، تاکید کرد: بله ارتباط مستمری در این رابطه داریم. ارتباط ما با مسئولان عراقی و عتبه‌ها نیز از طریق رایزن فرهنگی ایران در عراق صورت می‌گیرد و از این منظر، ارتباط مستقیمی با مسئولان عراقی نداریم. از این رو قرآن‌های اهدایی از طریق رایزن فرهنگی ایران در عراق و واحدهای مستقر در عراق صورت می‌گیرد.