پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

22 مهر 1396

پیاده‌روی اربعین به فرموده اهل بیت از فضیلت بسیاری نسبت به سایر زیارت‌ها برخوردار است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: زیارت اهل بیت (ع) بهترین تمرین برای ابراز علاقه به ائمه (ع) است و پیاده‌روی اربعین که به فرموده اهل بیت از فضیلت بسیاری نسبت به سایر زیارت‌ها برخوردار است، جایگاه ویژه‌ای دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: زیارت اهل بیت (ع) بهترین تمرین برای ابراز علاقه به ائمه (ع) است و پیاده‌روی اربعین که به فرموده اهل بیت از فضیلت بسیاری نسبت به سایر زیارت‌ها برخوردار است، جایگاه ویژه‌ای دارد. زیارت اربعین یک فریضه عبادی، سیاسی است. از بعد عبادی سختی‌هایی که در هر قدم برای زائر وجود دارد، فضیلت بسیاری ذکر شده است و مسلمانان با این حرکت ثابت می‌کنند که هیچ سختی و مشقتی آنها را از مسیر اطاعت خدا و محبت نسبت به اولیای خدا منحرف نخواهد کرد.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: از بعد سیاسی نیز یک ایرانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش بسزایی در بسط و گسترش تشیع داشته باشد. 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این مسیر باید بسیار مراقبت کنیم که این عشق و ارادت ما نسبت به اهل بیت (ع) ابزار و بهانه‌ای به دست مغرضان و دشمنان ندهد. استفاده از برخی جملات مانند ارباب و غلام و نیز پرهیز از عزاداری‌های غیر متعارف از جمله این مراقبت‌هاست. در این که مردم ما با نهایت اخلاص و از سر ادب از این کلمات استفاده می‌کنند، شکی نیست. ولی برخی معاندان و مغرضان ارباب را از ریشه رب معنا کرده و شیعیان را به استناد استفاده از این لغت کافر می‌دانند.
وی تاکید کرد: بصیرت لازمه بقای نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) است، از این رو باید تا جایی که امکان دارد از بهانه دادن به دست دشمنان پرهیز کرد؛ چرا که با همین بهانه‌ها در بسیاری از کشورها اقدام به کشتن و آزار دادن مسلمین می‌کنند. 
نماینده ولی فقیه در استان از زائران اربعین خواست تا ضمن پایبندی به اصول و دستورات دین اسلام در این سفر و تقید به نماز اول وقت، به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران از انجام هر عملی که ممکن است به اختلافات قومی و دینی ما دامن بزند خودداری کنند.