شنبه 1 اردیبهشت 1403

19 مهر 1396

دومین همایش مسئولان موکب‌های مراسمات اربعین در تهران برگزار می‌شود

مسئول کمیته مراسمات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه آمادگی اعزام سخنران و مداح به موکب‌هایی با ظرفیت بیش از هزار نفر در اربعین را دارند،‌ افزود: دومین همایش مسئولان موکب‌های مراسمات اربعین در تهران برگزار می‌شود.


سردار علی‌اکبر مداحی، مسئول کمیته مراسمات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین عنوان کرد: تاکنون بیش از 12 سخنران و 20 مداح برای مراسم اربعین دعوت شده‌اند. این میزان در سال گذشته برابر 55 مداح و سخنران بود که به صورت رایگان در موکب‌های مسیر پیاده‌روی کربلا به اجرای مراسم پرداختند. 
وی با بیان اینکه همچنان در حال پیگیری و دعوت از تعداد بیشتری مداح و سخنران هستیم،‌ افزود: طبق سیاست کلی که داشتیم مادحین و سخنرانان طی سال گذشته در دو موکب و برابر 10 شب، مراسم برپا کردند و سعی شد به دلیل مشکلاتی که در تردد وجود داشت،‌ کمتر به جابجایی این افراد اقدام شود. 
سردار مداحی با تاکید بر اینکه تعداد مادحین و سخنرانان قطعاً از سال گذشته کمتر نخواهد بود، بلکه سعی می‌شود بیشتر باشند،‌ گفت: طی سال گذشته 33 موکب نیز راه‌اندازی کردیم و امسال در نظر داریم که این تعداد را به 40 موکب افزایش دهیم. همچنین با این شرط که موکب‌ها دارای محیطی مجزا از محل خوابیدن زوار و قابل استفاده برای هزار نفر بوده و سیستم صوت مناسب داشته باشند،‌ اقدام به اعزام سخنران و مداح برای آنها خواهیم کرد. 
وی به برگزاری نخستین همایش مسئولان موکب‌های مراسمات اربعین طی ماه گذشته در مشهد اشاره و عنوان کرد: از مداحان، سخنرانان و مسئولان موکب‌ها در این همایش دعوت شده بود که دومین دوره آن نیز طی دهه سوم محرم در تهران برگزار می‌شود.