شنبه 1 اردیبهشت 1403

19 مهر 1396

طرح «نائب الشهید» در اربعین حسینی امسال اجرا می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در اربعین امسال با طرح «نائب الشهید» هر زائر می تواند به یاد یک شهید نائب الزیاره باشد تا این کار فرهنگی ارزشمند عملیاتی شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در جلسه ستاد اربعین استان قزوین که روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته آموزشی فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، زاهدی استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی و شهرداران و مسئولان تبلیغات شهرستانها در استانداری تشکیل شد اظهارداشت: راهپیمایی اربعین یک برند شیعی در جهان است که باید از این فرصت برای تبیین فرهنگ عاشورا بخوبی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: ستاد اربعین در استان قزوین هم بخوبی فعال شده و با تشکیل کمیته های زیرمجموعه توانسته برنامه ریزی مدونی برای راهپیمایی اربعین اجرا کند.

وی بیان کرد: با تشکیل ۴ جلسه کمیته فرهنگی، با حضور روحانیون و ۱۰ جلسه با هیئت های مذهبی، ۸ جلسه با مداحان و ۷ جلسه با مبلغان مذهبی، بیش از ۱۲۰۰ روحانی هم به روستاها اعزام شدند تا نسبت به تبیین موضوع اربعین تلاش کنند.

نعمت اللهی یادآورشد: با اقدامات انجام شده خوشبختانه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قزوین در سال گذشته به عنوان نمونه انتخاب شد و امسال نیز با برنامه های پیش بینی شده امیدواریم اقدامات موثری انجام دهیم.

وی گفت: در سال گذشته در اربعین ۲۰۰ مبلغ مذهبی برای حضور در موکب ها اعزام شدند و امسال هم برای فرهنگ سازی نهضت عاشورا از ظرفیت روحانیون استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در اربعین سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بسته فرهنگی میان زائران توزیع شد و امسال پیش بینی می کنیم ۲۰ هزار بسته فرهنگی در اربعین توزیع شود.

اجرای طرح «نائب الشهید» در اربعین حسینی

نعمت اللهی اظهارداشت: امسال ۱۲ کمیته تخصصی در ستاد اربعین استان فعال شده و هر کدام با انجام وظایف خود برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین مشارکت کرده اند.

وی گفت: در اربعین امسال طرح «نائب الشهید» اجرا می شود و از زائران انتظار دارم به یاد یک شهید نائب الزیاره باشند تا یک کار فرهنگی ارزشمند رقم بخورد.