شنبه 1 اردیبهشت 1403

19 مهر 1396

تا کنون ۲۰ هزار نفر برای اعزام به مراسم اربعین ثبت نام کرده اند

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: با ثبت نام ۲۰۰۰ زائر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تاکنون روادید ۱۰۰۰ زائر صادر شده است.


علیرضا کلانتری در دومین جلسه ستاد اربعین استان که روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته آموزشی فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، زاهدی استاندار، نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، مدیران دستگاههای اجرایی و شهرداران و مسئولان تبلیغات شهرستانها در استانداری تشکیل شد اظهارداشت: از زمان فعال شدن سامانه سماح تاکنون ۲۰۰۰ نفر در آن ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون روادید ۱۰۰۰ نفر از زائران ثبت نام کننده دریافت شده و برای سایرین هم در حال اقدام هستیم.

کلانتری بیان کرد: متاسفانه در این ایام شاهد فعالیت غیرقانونی افرادی سودجو هستیم که به انحاء مختلف تلاش کرده اند با عجله و با قیمت کمتر روادید دریافت کنند و در این میان برای وسوسه زائران به هزینه کمتر از بیمه کردن آنها خودداری کرده اند که این موضوع مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: از مسئولان استان انتظار داریم با اطلاع رسانی بموقع از فعالیت این افراد جلوگیری کنند و نگذارند عده ای سودجو برای زائران مشکل ساز شوند و در این میان زائران هم باید هوشیار باشند و فریب این افراد را نخورند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد: از سوی سازمان حج و زیارت استان ۵ موکب در مرز مهران، شملچه، کربلا و مسیر کربلا تا نجف به نام شهدای منا دایر می شود تا زمینه خدمت به زائران فراهم شود.