شنبه 1 اردیبهشت 1403

18 مهر 1396

انعقاد تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی برای برپایی کرسی‌های تلاوت

دبیر کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از انعقاد تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی به منظور برپایی کرسی‌های تلاوت در 10 نقطه مسیر پیاده‌روی اربعین،‌ کربلا و نجف خبر داد.


سید محمد موجانی، دبیر کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، از برگزاری جلسه مشترک اتحادیه تشکل‌های قرآنی که مسئولیت کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین را برعهد دارد و مسئول دارالقرآن معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این جلسه درباره همکاری‌های لازم برای انجام فعالیت‌های قرآنی در اربعین بود که ماحصل آن تفاهم‌نامه‌ای در دست تنظیم است که بحث‌های قرآنی با همکاری دو سازمان صورت می‌گیرد. 
وی افزود: در روز سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور حسن محمدی، مسئول کارگروه قرآنی ستاد اربعین و سیدمسعود میریان،‌ رئیس مرکز قرآنی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی که خود از شخصیت‌های قرآنی و حافظ قرآن است برگزار شد. در این جلسه درباره طرح‌هایی که کارگروه قرآنی در حوزه اربعین طی سال گذشته اجرا کرده بود تبادل نظر شد. همچنین اقداماتی که سازمان به همین مناسبت در کمک به اتحادیه انجام می‌دهد از جمله مباحث مطرح شده بود. 
موجانی ادامه داد: مردم عراق علاقه خاصی به ثامن‌الحجج(ع) دارند. از این سو آستان قدس هم طی سال گذشته فعالیت‌هایی را در بُعد اجرایی انجام داد و در حوزه قرآنی فعالیت چندانی نداشت. به منظور فعالیت قرآنی در سال جاری، تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان بر مبنای ارتقای ظرفیت کاروان قرآنی جمهوری اسلامی که به اربعین اعزام می‌شود و برپایی کرسی‌های تلاوت رضوی که چند ماه است به کوشش آستان قدس در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود منعقد شد.
وی اظهار کرد: بر همین اساس مقرر شد که از این ظرفیت برای برپایی کرسی‌های تلاوت در 10 نقطه مشخص شده در نجف،‌ کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین استفاده شود.