پنج شنبه 30 فروردین 1403

17 مهر 1396

لزوم داشتن اعتبار ۶ ماهه برای گذرنامه زائرین اربعین/ کاهش میزان زمان تکذیب شد

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه گذرنامه زائرین اربعین باید اعتبار ۶ ماهه داشته باشد گفت: زائران اربعین که قصد دریافت روادید و سفر به عتبات عالیات را دارند باید به این مدت زمان توجه داشته باشند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین و به نقل از خبرگزاری فارس،  شهریار حیدری درباره آخرین برنامه‌های انجام شده برای مراسم اربعین حسینی گفت: تمامی زائران ایرانی باید مدارک لازم اعم از گذرنامه، روادید و تایید بیمه اربعین را به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: مدت اعتبار گذرنامه زائران اربعین حسینی 6 ماه خواهد بود و زائران اربعین که قصد دریافت روادید و سفر به عتبات عالیات را دارند باید به این مدت زمان توجه داشته باشند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه 16 مرکز کنسولی دفاتر صدور ویزای اربعین در کشور فعال است، تصریح کرد: از اواخر شهریور ماه فعالیت 4 مرکز کنسولی و سفارتخانه عراق برای صدور ویزا در شهرهای تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه آغاز شد و این روند ادامه داشت تا اینکه از امروز فعالیت 12 دفتر موقت نیز به آن اضافه شد.
حیدری افزود: امروز با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، سفیر عراق در ایران و جمعی از مسئولان، فعالیت 12 دفتر موقت صدور ویزای اربعین در کشور آغاز شد که این برنامه نیز تا ایام اربعین ادامه می‌یابد و زائران می‌توانند با ارائه مدارک قانونی، ویزای خود را با سرعت و سهولت دریافت کنند.
وی تاکید کرد: تمامی زائران اربعین حسینی باید مدارک قانونی برای عبور از مرزها را داشته باشند و داشتن روادید از الزامات محسوب می‌شود.

این در حالی است که سازمان حج و زیارت امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد برای رفاه حال زائران حسینی ایام اربعین، مذاکراتی بین مسئولان ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران و مسئولین کشور عراق صورت گرفته که طی آن مذاکرات مقرر شد حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای اربعین بجای 6 ماه، 3 ماه در نظر گرفته شود.