پنج شنبه 9 فروردین 1403

05 مهر 1396

تعداد مواکب بانوان افزایش یافته است

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از افزایش تعداد مواکب بانوان در نجف و کربلا خبر داد و گفت: در این رابطه ایران و عراق با هم همکاری مشترک داشته‌اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: تعداد موکب‌های ویژه بانوان در نجف و کربلا افزایش یافته است و دو،‌ سه موکب نیز در این شهرها دایر کرده‌ایم. 
وی با اشاره به فعالیت لاله افتخاری به عنوان معاون بانوان کمیته فرهنگی ادامه داد: هیئت اندیشه‌ورز به کمک ایشان و با حضور اساتید خانم دانشگاه‌ها و مبلغان حوزه با محوریت موضوعات بانوان راه‌اندای شده است که برنامه‌های آنان در دو شهر نجف و کربلا اجرایی می‌شود. 
به گفته حجت‌الاسلام احمدی، ستاد اربعین در این باره با عراق همکاری مشترک داشته‌ است. در این مورد حتماً باید با عراق همکاری داشته باشیم. این طرح به تصویب عتبه حسینی و ستاد فرهنگی و ستاد اربعین در عراق نیز رسید و ساز و کار مشترکی اتخاذ شده است که به نحوی بانوان فرهیخته عراق هم در این طرح شرکت می‌کنند. 
مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: از سال گذشته در همایش‌های علمی و همه حوزه‌ها بانوانی از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های دیگر عراق نیز حضور داشتند و طی امسال نیز این روند ادامه دارد. 
وی به حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز بانوان عراقی علاوه بر آقایان حضور فعال خواهند داشت. تلاوت‌های جمعی،‌ دایر کردن کرسی تلاوت با حضور قاریان ممتاز ایران و عراق، برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های ویژه قرآنی با حضور قراء از جمله این برنامه‌هاست. همچنین جمع‌خوانی، حفظ و مفاهیم قرآنی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید. در این رابطه هماهنگی صورت گرفته و جلسات مشترکی میان ایران و عراق هم برگزار شده است.