شنبه 1 اردیبهشت 1403

02 مهر 1396

محبت، اساس اجرای درس‌های سیدالشهدا(ع) است

در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان بر این موضوع تاکید شد که محبت باید زمینه‌ساز اجرایی شدن درس‌های سیدالشهدا باشد و از جمله درس‌هایی که باید در اربعین امسال به آن توجه ویژه داشت، اقامه نماز جماعت است.


به گزارش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، جلسه ستاد اربعین استان اصفهان با حضور برخی از فرمانداران، ائمه جمعه، مسئولان استانی و مسئولان موکب‌های استان اصفهان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در این نشست به بیان سیاست‌ها، اصول، اهداف و برنامه‌های امسال پرداخت و هشدارها و نکاتی درباره آسیب‌های سال‌های قبل، برنامه‌های فرهنگی و ملاحظات فعالیت‌های فرهنگی در عراق بیان کرد.
آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان وامام جمعه اصفهان، در این دیدار به بیان نکاتی درباره اربعین پرداخت و گفت: قرآن کریم در برخورد با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سه نکته را از ما خواسته است؛ ولایت، اطاعت  و محبت.
وی در ادامه اظهار کرد: رابطه تنگاتنگی بین محبت و اطاعت وجود دارد؛ «المحب لمن یحب مطیع». ریشه اطاعت محبت است. وقتی شخصی با سختی بسیار و پای مجروح خود را به محضر امام معصوم(ع) رساند،‌ حضرت فرمودند «هل الدین الا الحب»؛ محبت و ولایت تمرین می‌خواهد و زیارت تمرین محبت است.
آیت‌الله طباطبایی ادامه داد: زیارت اباعبد الله الحسین(ع) یک سفر زیارتی و سیاسی است. اربعین یک مانور سیاسی به شمار می‌آید و آنچه در این راه اهمیت دارد ثابت قدمی در مسیر دینداری و همیشه آماده ایثار و فداکاری و جهاد بودن است. محبت باید زمینه‌ساز اجرایی شدن درس‌های سیدالشهدا باشد و از جمله درس‌هایی که باید در اربعین امسال به آن توجه ویژه داشت، اقامه نماز جماعت است. در این باره، برخی از یاران حضرت فداکاری کردند و به شهادت رسیدند تا حضرت نماز را بخوانند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات الگوگیری از عزت نفس حضرت سیدالشهدا(ع) است. همه شما سفیران جمهوری اسلامی هستید و باید در برخورد، سخن گفتن، خندیدن، پوشیدن و ... نمونه باشید. تمام حرکات باید متناسب یک فرد مسلمان و شیعه حضرت باشد.
آیت‌الله طباطبایی در ادامه گفت: توصیه می‌کنم که حتماً در کنار زیارت، تصمیمات و عهدهای خوبی در محضر امام معصوم(ع) گرفته و بسته شود. زیارت باید سبب‌ساز تحول باشد. از قدیم‌الایام می‌گفتند که هر کسی به کربلا برود عوض می‌شود و دیگر گناه نمی‌کند.