جمعه 31 فروردین 1403

16 اردیبهشت 1396

تجلیل از بانوان فعال در عرصه اربعین/ اولویت‌دهی به ظرفیت مردمی استان‌ها

مسئول شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برگزاری نشستی به منظور همفکری و تجلیل از بانوان فعال در عرصه اربعین عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مردمی استان‌ها در اولویت برنامه‌های ماست


لاله افتخاری، مسئول شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی آموزشی اربعین عنوان کرد: نشستی با مبلغاتی که در اربعین با این شورا همکاری داشتند برگزار کردیم که طی این جلسه، دیدگاه‌های مختلف نسبت به این جریان مطرح شد.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: ضرورت توسعه، ادامه و استمرار این جریان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت آن تاکید شد. همچنین مبلغات به ارائه تجربیات و خاطرات خود در ضمن استقبالی که مردم از این جلسه داشتند پرداختند و عنایات اهل بیت(ع) و کرامات آنان را بازگو کردند.

افتخاری همچنین به برخی از محدودیت‌های موجود و نقاط قوت آن از سوی مسئول شورای راهبری اشاره کرد و گفت: همچنین در این جلسه برنامه‌های سال 96، استفاده از ظرفیت مردمی و استانی،‌ همچنین موکب‌هایی که فعالیت‌های گسترده و وسیعی در عرصه اربعین دارند اعلام شد و استفاده از نیروهای توانمند در استان‌ها که اولویت شوراست مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نشست برگزار شده در حوزه همفکری و تجلیل از بانوان بود، ضمن بیان اینکه در این جلسه گزارشی درباره فعالیت اربعین و نقش زنان عاشورایی داده و به سبک زندگی حضرت زینب(س) اشاره شد،‌ عنوان کرد: در این مراسم از عملکرد فعالان عرصه اربعین نیز تجلیل به عمل آمد. همچنین در آینده نشست‌هایی با کارشناسان علمی و صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود.