پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

13 آذر 1393

ثبت نام پنج هزار يزدي براي حضور در مراسم اربعين كربلا

مدير حج و زيارت استان يزد گفت: امسال بيش از پنج هزار و 500 نفر در سامانه هاي سما و عتبات از اين استان براي حضور در مراسم اربعين امسال در كربلا ثبت كرده اند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني ايرنا، علي اصغر شريفي افزود: سال گذشته سيستم خاصي براي ثبت نام و ثبت آمار نبود ولي امسال با راه اندازي اين سيستم ها بخشي از علاقمندان حضور در مراسم اربعين سرشماري شده اند.

وي اضافه كرد: البته برخي افراد نيز بدون ثبت نام در اين سامانه ها با حضور در نقاط مرزي قصد حضور در مراسم اربعين را دارند.

مدير حج و زيارت در عين حال توصيه كرد با توجه به پياده روي مسير 80 كيلومتري نجف تا كربلا بهتر از افراد بيمار، معلول و سالمند در اين ايام از حضور در مراسم اربعين خودداري كرده و در ايام ديگر سال به كربلا سفر كنند.

شريفي ادامه داد: زئران بهتر است در روز پياده روي كرده و شب ها را استراحت كنند و عجله نداشته باشند؛ در عين حال ضمن استراحت در موكب هاي تدارك ديده شده از وسايل نقليه عمومي براي جابجايي استفاده كنند.

وي همچنين از علاقمندان به حضور در مراسم اربعين كربلا خواست از قبل ويزاي خود را تهيه كرده تا در مرزها معطل نمانند.

اين مسوول درباره ويزاي رايگان نيز گفت: ظاهرا در دادن اين نوع ويزا كه بدليل شرايط خاصي پيش آمده محدوديت وجود دارد و بهتر است زوار بجاي معطلي چندين ساعته در مرزها ، قبلا كارها را تسريع دهند.

مدير حج و زيارت يزد همچنين از اختصاص يك موكب در كربلا به هيات رزمندگان يزد خبر داد و اظهار كرد: در اين موكب پيش بيني پذيرايي از بيش از 400 هزار نفر ديده شده است.