پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

13 آذر 1393

حضور ۲۰ هزار زائر در هيئت عزاداري ايرانيان امام رضا(ع)

مسئول هيئت امام رضا (ع) در كربلا با اعلام اينكه پيش بيني مي شود بالغ بر ۲۰ هزار زائر ايراني در اين هيئت حضور داشته باشند گفت: هيئت عزاداري امام رضا (ع) را مي توان بزرگترين هيئت عزاداري در كربلا معرفي كرد.


محمد عسگري مسئول هيئت امام رضا (ع) در كربلا با اشاره به ثبت اين هيئت در سال گذشته، اين اقدام را از جمله اقدامات بسيار خوب دانست كه به همت سركنسول ايران در كربلا، مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، مدير نمايندگي حج و زيارت و مدير نمايندگي شركت شمسا به ثبت رسيده است.

عسگري اين هيئت را عصاره و پيشاني همه فعاليت‌هاي فرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: با آسيب شناسي و كسب تجربيات بسيار خوب در مناسبت‌هاي امسال، برنامه ريزي دقيقي نسبت به رفع برخي مشكلات صورت گرفت و كميته‌هاي متناسبي نيز تشكيل شد.

وي از جمله كميته‌هاي ايجاد شده در هيئت عزاداري امام رضا (ع) را كميته‌هاي امنيت، تبليغات و انتظامات دانست و گفت براي هر كميته مسئولي از اعضاي بعثه تعيين شده است.
 

 


وي از برگزاري منظم جلسات مشترك با مسئولان سركنسولگري، حج و زيارت و ستاد عمليات شمسا و عتبه حسيني براي هر چه بهتر برگزار شدن اين هيئت خبر داد و گفت: امسال با توجه به تشكيل ستاد فرهنگي اربعين و حمايت اين ستاد از موكب امام رضا (ع) شاهد مراسمي در شان جمهوري اسلامي ايران خواهيم بود.

وي با اعلام اينكه پيش بيني مي‌شود بالغ بر ۲۰ هزار زائر ايراني در اين هيئت حضور داشته باشند گفت: هيئت عزاداري امام رضا (ع) را مي‌توان بزرگترين هيئت عزاداري در كربلا معرفي كرد.

مسئول موكب امام رضا (ع) از ويژگي‌هاي برجسته اين هيئت را نظم و انضباط مثال زدني دانست و گفت: توليت آستان‌هاي مقدس حسيني و عباسي نيز به دليل حفظ نظم زائران ايراني اظهار رضايت كردند.

وي برنامه عزاداري اين هيئت را در شب و شام اربعين اعلام كرد و گفت: هيئت عزاداري امام رضا (ع) در اين دو شب، پس از برگزاري نماز مغرب و عشا به سمت حرم امام حسين (ع)، بين الحرمين سپس حرم حضرت عباس (ع) حركت خواهد كرد.

مسئول موكب امام رضا (ع) افزايش برنامه‌هاي فرهنگي هيئت، ارتقا سيستم صوت، افزايش تعداد انتظامات، اطلاع رساني مناسب و افزايش تدابير امنيتي را از جمله برنامه‌هاي پيش بيني شده براي اربعين دانست.