پنج شنبه 30 فروردین 1403

13 آذر 1393

عوارض 100 هزار ریالی شهرداری از زائران اربعین حسینی در مهران گرفته نمی شود

رییس شورای اسلامی شهر مهران گفت: با تصمیم و موافقت اعضای شورا، عوارض 100 هزار ریالی شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی در مهران گرفته نمی شود.


'عبادالله عیدی نیا' چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشست عصر چهارشنبه شورای اسلامی شهر مقرر گردید به منظور تسهیل در تردد و روان سازی سفر زوار از مرز مهران به عراق، عوارض شهرداری دریافت نشود.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف خدمات دهی مطلوب به زوار عتبات عالیات در این شهر مرزی انجام گرفته است، تاکید کرد: تعامل شورای شهر و شهرداری با سازمان حج و زیارت منجر به اتخاذ این تصمیم شد.

رییس شورای اسلامی شهر مهران یادآور شد: شهرداری مهران پیش از این از هر زائر 100 هزار ریال (10 هزار تومان) به عنوان عوارض شهرداری دریافت می کرد که با این تصمیم دریافت این عوارض تا پایان اربعین حسینی لغو شد.

شهرستان 30 هزار نفری مهران در 90 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام یکی از مهمترین کانون های تردد زوار عتبات عالیات به ویژه در ایام محرم و اربعین است که براساس پیش بینی ها بیش از 250 هزار زائر ایرانی از این مرز برای حضور در آیین اربعین به کربلای معلی سفر خواهند کرد.

با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسوولان ارشد استان ایلام، نمایندگی کنسولگری عراق در استان کرمانشاه با ایجاد دفتری در شهر مهران اقدام به صدور ویزای سفر برای زائران عتبات عالیات در این ایام می کند.

صدور ویزای یک دلاری نیز از سوی طرف عراق در نقطه سفر مرزی مهران برای زوار از روز سه شنبه آغاز شده است.