جمعه 10 فروردین 1403

12 آذر 1393

معاون شهردار تهران: زائران ایرانی در اربعین نظافت کربلا را بر عهده دارند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران با مشارکت زائران ایرانی در روز اربعین نظافت کربلا را به نحو احسن انجام می دهند.


مجتبی عبداللهی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: از 17 تا 23 آذر ماه خدمات شهری تهران به زائران در کربلا آغاز می شود.

وی اظهار کرد: روز اربعین روز قدرت نمایی شیعه در جهان اسلام است، بنابراین باید همه زائران ایرانی در نظافت کربلا مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نشست هایی که با استانداری کربلا افزود: با توجه به همکاری های صورت گرفته، در 15 منطقه در کربلا از سوی شهرداری تهران تیم هایی مستقر خواهد شد تا نظافت و بهداشت شهر کربلا به شایستگی انجام شود.

عبداللهی با اشاره به تلاش های شهرداری تهران در زیباسازی شهر کربلا نیز افزود: با مسوولان شهری کربلا رایزنی هایی هم صورت گرفته است تا خدماتی در بخش های مختلف از جمله راه اندازی زباله سوز و ساماندهی مسایل شهری انجام می شود.

وی با بیان اینکه در روز اربعین مردم از میدان امام حسین(ع) تا حریم عبدالعظیم حسنی حدود 14 کیلومتر پیاده روی می کنند گفت: پیش بینی می شود در روز اربعین نیز یک و نیم میلیون نفر از ایرانیان برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) عازم کربلا بشوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به زائران ایرانی در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران بیان داشت: به همین جهت شهرداری تهران با محوریت باغ موزه دفاع مقدس و با همکاری مناطق 4،5 و 6 در این مرزها به زائران خدمات ارائه می دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از خدمات دهی دو هزار کارگر شهرداری تهران برای رفت و روب و نظارت در اربعین حسینی خبر داد و گفت: 10 هزار کاور نیز در بین مردم در کربلا توزیع می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) هر ساله شاهد حضور مردم در مرزها هستیم اشاره کرد: بخشی از مردم از نجف ، کربلا و برخی دیگر نیز از مرکز به کربلا مشرف می شوند که براساس روال سالهای گذشته مردم مسلمان عراق نیز از مسیر نجف به کربلا ، بابل به کربلا و حله به کربلا پیاده روی می کنند .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال نیز 15 تا 20 میلیون عراقی در مراسم اربعین حسینی حضور خواهند داشت ادامه داد: به همین منظور در مسیر نجف به کربلا چادرهایی برای پذیرایی از زائران برپا شده است و با احداث سازه هایی در مسیر 60 تا 70 کیلومتری اصولا جای خالی در مسیر دیده نمی شود .

وی با بیان اینکه به همین منظور در طول مسیر نجف به کربلا بسیج شهرداری تهران نیز اقدام به برپایی چادرهای استراحت کرده است اضافه کرد: در جلسه ای که با استاندار کربلا داشتیم کارهای مدیریتی به دست شهرداری تهران سپرده شد زیرا نظافت ورودی شهر کربلا وضعیت مناسبی ندارد.

عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 10 هزار کاور با نوشته 'خادم الحسین و بلدیه طهران' تعبیه شده است خاطرنشان کرد: زائران داوطلب می توانند با پوشیدن این کاورها در نصف روز زباله های مسیر را جمع آوری کنند و این در حالی است که تنها هزینه اتوبوس از زائران دریافت می شود .

عبداللهی با بیان اینکه در 28 صفر نیز امکان خدمات دهی به مرزها را خواهیم داشت اشاره کرد: در این ایام نیز می توانیم به زائران نجف در شهادت امام حسن مجتبی(ع) خدمات رسانی کنیم.