جمعه 10 فروردین 1403

11 آذر 1393

زائران ویزای خود را در شهرهای خود دریافت کنند / انتقال زائران سر درگم در مرزها به سه اردوگاه مرزی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از مشتاقان شرکت در راهپیمایی در مراسم اربعین حسینی می خواهیم تا ویزاهای خود را در شهرهای محل سکونتشان دریافت کنند.


اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر صدور ویزا در مرزها گفت: بر اساس اخبار واصله وزارت کشور عراق اعلام کرده است که ویزاهای زائران اربعین را به قیمت یک دلار در مرزها صادر می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: همین امر به طور طبیعی موجب می‌‌شود که عده زیادی زائرین مشتاق عجله کنند و برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به سمت مرزها سرازیر شوند.    
 
اوحدی همچنین اظهار داشت:‌ تلاش می‌کنیم بر اساس برنامه ساماندهی اربعین، با توجه به محدودیت بسیار پایین کوریدور های ورودی مرزها و تجمع بالای زائرین جمعیت را از مرزها به سمت شهرهای اصلی مرزی بکشانیم تا زائرین دچار مشکل نشوند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که جمعی از زائرین برای گرفتن ویزا به سمت مرز رفته بودند بیان داشت: امکانات محدود طرف عراقی برای صدور ویزا باعث تجمع زائرین شد از این رو قرارگاه‌های شملچه و چزابه زائرینی که در مرزها بودند را با اتوبوس به اردوگاه‌های شهید باکری، شهید شاطری و ثامن الحجج در پایگاه حمیدیه منتقل کردند تا متناسب با ظرفیت مرزها این زائرین را دوباره به مرز منتقل کنند.


رئیس سازمان حج و زیارت از مشتاقان زیارت اباعبدالله حسین خواست تا جایی که می‌توانند تمهیدات صدور ویزای خود را در شهرهای محل اقامت خود انجام دهند تا با خیالی آسوده و آرامش خاطر بتوانند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند و به کربلا معلی مشرف شوند.

اوحدی همچنین خاطر نشان کرد: همچنین از مردم خواستاریم تا به  توصیه های نمایندگان حاضر در قرارگاه در مرزها توجه  کنند تا مشکلی برای اعزام آنان به وجود نیاید.