شنبه 1 اردیبهشت 1403

08 آذر 1393

حجت الاسلام و المسلمین نقدی از فعالیت های دفتر بعثه مقام معظم رهبری در قم خبر داد

در زیارت اربعین هدف از قیام و شهادت امام حسین علیه السلام را افزایش بصیرت و معرفت عمیق دینی نسبت به معارف اسلامی و جایگاه مهم ولایت بیان شده است ...


دفتر بعثه مقام معظم رهبری در قم تدابیر لازم را برای این حرکت مردمی در نظر گرفته است و در این راستای نشستهای متعددی را با استاندار قم، مسئول صدا و سیمای مرکز قم، مدیر حج و زیارت استان قم، و کارگزاران دفاتر زیارتی برگزار نموده است.

حجت الاسلام نقدی از برگزاری جلسه ای با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم خبر داد که در آن جلسه مقرر گردید موکبی به نام حضرت معصومه (س) از شهر مقدس قم جهت شرکت در پیاده روی اربعین حرکت کند.

ایشان در ادامه با اشاره به این موضوع که چون پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی و عاشقانه می باشد افزود تمامی دستگاه ها و ارگان های دولتی جهت پشتیبانی از این حرکت آماده می باشند و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در نظر دارد در راستای افزایش معرفت دینی زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام و گسترش فرهنگ عاشورایی فعالیت های خود را ارائه نماید.

حجت الاسلام نقدی درباره جایگاه فرهنگی شهر مقدس قم اظهار داشت تمام شهر قم پایگاه فرهنگی است و همکاری تمامی ارگانها و سازمانهای دولتی و مردمی با ستاد فرهنگی اربعین نشان از جایگاه والای این شهر در اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی دارد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در قم اظهار داشت نظر به اینکه در زیارت اربعین هدف از قیام و شهادت امام حسین علیه السلام را افزایش بصیرت و معرفت عمیق دینی نسبت به معارف اسلامی و جایگاه مهم ولایت بیان شده است لذا حوزه نمایندگی ولی فقیه نسبت به تهیه و نصب پوستر، پلاکارد و بنر در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا اقدام کرده است. از دیگر اقدامات انجام شده می توان به تهیه و تکثیر بروشورهایی با موضوع اربعین به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و اردو اشاره کرد.

از آنجا که زائرانی از کشورهای اروپایی، هند، پاکستان و ... وارد عراق می شوند مبلیغینی با توان صحبت به حداقل دو زبان به مرز و عراق جهت استقرار در پایگاههای مرزی و موکبهای بین راهی اعزام می شوند.