جمعه 10 فروردین 1403

07 آذر 1393

مسئولان کربلا در تکاپوی ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی هستند

مسئولان شهر مقدس کربلا مشغول تکمیل مقدمات لازم برای استقبال از صدها هزار زائر مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات در بهترین سطح ممکن به آنان هستند.


با نزدیک شدن ایام سوگواری اربعین  حسینی (22آذر) مسئولان شهر مقدس کربلا در تلاش هستند مقدمات ارائه بهترین خدمات را برای زائران فراهم کنند.

در همین ارتباط، عقیل الطریحی استاندار کربلا در نشست با مدیران اداره‌های خدماتی این شهر گفت: با توجه به پیروزهای ارتش عراق در برخی مناطق عراق به ویژه جرف النصر مراسم امسال استثنایی خواهد بود.

وی در توضیح این مطلب افزود: پیش بینی می‌شود تعداد زیادی  زائر از عراق و خارج از  کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسنی عازم کربلا شوند و بنابر اعلام منابع ایرانی حدود 800 هزار زائر از این کشور عازم عراق می‌شوند به اضافه اینکه زائران عراقی و سایر کشورها را نیز باید به این تعداد افزود.

الطریحی با اشاره به وجود برخی چالش‌ها، بر لزوم ارائه خدمات در بهترین سطح به زائران تاکید کرده و یادآور شد که در مراسم عاشورا توانستیم شرایط خوبی را برای زائران فراهم کنیم و اکنون نیز باید خدمات حمل و نقل برای زائران تامین شده و امنیت آنان تضمین شود.

وی افزود: به زودی نشستی در این خصوص با مسئولان دست اندرکار مسائل خدماتی و امنیتی در کربلا تشکیل خواهد شد.

پش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عرب و غیر عرب برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم عراق شوند.