جمعه 31 فروردین 1403

06 آذر 1393

تشکیل اتاق عملیات مشترک با ایران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

معاون استاندار کربلا با اشاره به تشکیل اتاق عملیات مشترک ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: ایران 800 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در اختیار مقامات محلی کربلا قرار داده است.


«علی المیالی»، معاون استاندار کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد: طی نشستی که مقامات استانی کربلا با سفیر ایران داشتند بنا شد اتاق عملیات مشترکی برای همکاری در برگزاری مراسم اربعین حسینی تشکیل شود.

وی افزود: تهران 800 دستگاه اتوبوس در اختیار مقامات استانی کربلا قرار داده تا در مراسم اربعین حسینی در خدمت زوار باشند.

معاون استانداری کربلا با اشاره به استقرار درمانگاه های صحرایی هلال احمر ایران در مسیرهای منتهی به شهر کربلا گفت: هفت درمانگاه صحرایی در جاده بین نجف و کربلا مستقر و بقیه در دیگر مسیرها مستقر هستند تا کمک‌های پزشکی به زائران پیاده مراسم اربعین حسینی ارائه بدهند.

مقامات محلی کربلا چهارشنبه شب میزبان هیئتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاون وزارت خارجه و شماری از مقامات سفارت ایران در بغداد و سرکنسول ایران در کربلا بودند.

در این دیدار درخواست دولت ایران درباره مشارکت در خدمات‌رسانی مجانی اعم از انتقال زائران و خدمات شهری به زائرانی بررسی شد که برای مراسم اربعین حسینی به کربلا مشرف می‌شوند.

حسن قشقاوی معاون امور پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه ایران در حاشیه این دیدار گفت:جمهوری اسلامی ایران از طریق تیمی کاری و ایجاد مکانیزم‌هایی برای سرویس‌دهی در مراسم اربعین حسینی برادران عراقی خود را یاری می‌دهد.

وی افزود:از جمله خدمات شهرداری تهران به مسئولین کربلا کمک به جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف استفاده شده در مراسم اربعین و انتقال آن به مکان‌های دفن زباله و همچنین مشارکت در انتقال زائران پس از پایان مراسم اربعین است.

عقیل الطریحی استاندار کربلا هم گفت: امسال کربلا شاهد خدمات‌رسانی عالی و فوق العاده به همه زائرانی خواهد بود که از سرتاسر جهان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خود را به عتبات عالیات می‌رسانند.

وی افزود: تیم کاری مشترک ایران و عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین حسینی تلاش می‌کنند و خدمات رسانی به زائران در مراسم امسال با سال‌های قبل فرق می‌کند.

استاندار کربلا ضمن استقبال از همکاری هر کشور دیگری برای برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت:در هر حال مدیریت خدمات‌رسانی برعهده مسئولین محلی است.

نصیف الخطابی رئیس شورای استانی کربلا هم گفت: امسال ما از تجربیات ایران در زمینه بهبود خدمات‌رسانی و مسائل اقتصادی و محیط زیستی کمک‌های خوبی دریافت کردیم.

وی در عین حال شرکت‌های صنعتی و اقتصادی ایران و همه سرمایه‌گذاران را به سفر به کربلا و اطلاع از وضعیت جغرافیایی و ثبات امنیتی این استان دعوت کرد و گفت: ما قول می‌دهیم که اجرای پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌های ایران در کربلا موفقیت‌آمیز خواهد بود.