جمعه 31 فروردین 1403

02 آذر 1393

پورتال ستاد فرهنگي اربعين راه‌اندازي مي‌شود

مسؤول ستاد فرهنگي اربعين از راه‌اندازي پورتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: اين پرتال طي هفته آينده با هدف اطلاع‌رساني ديني در خصوص اربعين به صورت رسمي كار خود را آغاز مي‌كند.


اعضاي ستاد فرهنگي اربعين با حسن دانايي فر سفير ايران در عراق ديدار و گفتگو كردند.

در اين جلسه دانايي فر گزارشي از روند اجرايي آماده سازي نهادها و سازمان‌هاي عراق در زمينه امنيت، اسكان و حمل و نقل در ايام اربعين ارائه كرد.

وي هماهنگي بين مسؤولان اجرايي ايران و عراق را مناسب توصيف كرد و گفت: جلسات مشتركي بين مسؤولان ايراني و عراقي از بخش‌هاي امنيتي، حمل و نقل، شهرداري و استانداري برگزار شد كه نتايج خوبي داشت.

در ادامه حجت الاسلام احمدي مسؤول ستاد فرهنگي اربعين با اشاره به نياز انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در ايام اربعين گفت: با توجه به اين نياز، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني پيشنهاد تشكيل اين ستاد را دادند و اين ستاد با حضور ۲۶ موسسه و نهاد فرهنگي راه اندازي شده است.

وي هدف از تشكيل ستاد فرهنگي اربعين را ابلاغ سياست‌هاي فرهنگي با توجه به شرايط عراق و همچنين هماهنگي و هم افزايي بين نهادها اعلام كرد و گفت: بر اين اساس برنامه جامعي تدوين و هماهنگي‌هاي لازم با مراكز مختلف انجام شد.

مسؤول ستاد فرهنگي اربعين با اشاره به برگزاري بيش از ۲۰ جلسه در ايران گفت: با بسياري از نهادها و سازمانها جلسات خوبي برگزار شده است و تلاش ما اين است كه بخش عمده اي از كار بر عهده سازمانهاي مردم نهاد و هيئت‌هاي مردمي باشد.

احمدي همچنين از راه اندازي ستاد دائمي اربعين جهت فعاليت‌هاي فرهنگي در عراق با همكاري نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و رايزن فرهنگي عراق در ايران خبر داد و گفت: اميدواريم با راه اندازي اين ستاد و برگزاري جلسات مداوم، شاهد فعاليت‌هاي چشمگيرتري در زمينه فرهنگي باشيم.

وي از توليد محصولات فرهنگي به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي ويژه اربعين خبر داد و گفت: با كمك مراكز فرهنگي محصولات مختلف فرهنگي آماده و در حال چاپ هستند.

مسؤول ستاد فرهنگي اربعين تصريح كرد: تعداد قابل توجهي بسته فرهنگي شامل محصولاتي چون كتاب‌هاي ادعيه، پرچم، شال، بروشور و غيره نيز مورد تقاضاي زائران اربعين بود كه با كمك مؤسسات مختلف اين محصولات در حال آماده‌سازي است.

برپايي نمايشگاه و بخش فرهنگي در شش موكب بين راه از جمله ديگر برنامه هايي بود كه احمدي از آنها ياد كرد.

وي از راه‌اندازي پورتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: اين پرتال طي هفته آينده با هدف اطلاع‌رساني ديني در خصوص اربعين به صورت رسمي كار خود را آغاز مي‌كند.