جمعه 31 فروردین 1403

02 آبان 1395

آيت الله ناصري: از پياده روي اربعين براي زدودن شبهات در جامعه استفاده شود

نماينده ولي فقيه در استان يزد گفت: ظرفيت پياده روي اربعين براي زدودن شبهات مهدوي در جامعه استفاده شود.


آيت‌الله محمدرضا ناصري در ديدار با مسئولان كاروان اربعين شهرستان ميبد، با تاكيد بر هرچه پرشور برگزار شدن مراسم پياده‌روي اربعين اظهار داشت: متاسفانه در طول سالهاي گذشته اقدامات زيادي در زمينه شيوع شايعات با موضوع مهدويت در جامعه انجام شده است.

وي خاطرنشان كرد: در استان يزد هم اقداماتي از طرف گروه‌هاي انحرافي براي ترويج مباحث دروغ در ارتباط با مهدويت انجام شده است و سعي دارند موضوع مهدويت را منحرف كنند.

امام جمعه يزد با بيان اين مطلب كه برخي از اين افراد بيان مي‌كنند كه امام زمان(عج) ظهور كرده‌اند، عنوان كرد: چنين گروه‌هايي كه بعضا ديده مي‌شود 100 و 200 نفر هم پيرو آنها شده‌اند، آيين‌هاي خرافه‌اي و نادرست را در بين خود و ديگر مردم ترويج مي‌دهند.

ناصري با تاكيد بر اينكه بايد شبهه‌زدايي كامل در ارتباط با اين اقدامات انجام شود، عنوان كرد: مراسم‌هاي پياده‌روي اربعين امام حسين(ع) با توجه به حضور پرشور مردم و همچنين فضاي عرفاني كه دارند، براي شبهه‌زدايي از چنين اقداماتي بسيار مناسب است و بايد از اين ظرفيت به درستي استفاده كرد.

نماينده ولي فقيه در استان يزد از برگزاري مراسم‌هاي پياده‌روي مذهبي براي مناسبت‌هاي مختلفي كه هيچ روايت و ثوابي در ارتباط با آن بيان نشده، انتقاد كرد و گفت: پياده‌روي مذهبي و آييني مربوط به امام حسين(ع) است كه براي آن روايت‌هاي متعددي هم بيان شده است.