شنبه 1 اردیبهشت 1403

01 آبان 1395

ایت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور: روحانیون و مبلغان می بایست از فرصت اربعین برای ترویج معارف اهل بیت(ع) حداکثر استفاده را ببرند.

مسئول و اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با ایت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار کردند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  مسئول و اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با ایت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی مسئول کمیته فرهنگی و اموزشی ستاد مرکزی اربعین ضمن ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در مورد محصولات منتشر شده این کمیته در حوزه های مختلف ارائه کردند.
وی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که اساس کار کمیته فرهنگی و آموزشی فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای این امر استفاده از ظرفیت عظیم روحانیت است. در این راستا کارگروه یاوران معنوی راه اندازی شد و جلسات متعدد با حضور ائمه جمعه در استان ها تشکیل گردید.
آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز  ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) از فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و توجه به استفاده از ابزارهای گوناگون اعم از مکتوب و مجازی در ارائه اثار و تولیدات تقدیر و تشکر نمود.

ایشان در ادامه با معرفی زیارت و ابعاد آن گفت، در حماسه عظیم اربعین باید در بعد گفتمان مشترک در زیارت کار شود تا دیگر ادیان بفهمند اربعین یعنی چه؟
امام جمعه موقت قم  در ادامه گفتند: حوزه های علمیه باید در زمینه ابعاد مختلف زیارت از قبیل فلسفه، فقه، تاریخ و اخلاق و .... فعالیت بیشتری داشته باشند چون از وظایف حوزه است که باید مطالبه شود تا گفتمان ویژه پیروان تشیع در این مراسم عمیقتر شود. 
آیت الله اعرافی با اشاره به هنگامه های تحول و لحظه های کوتاه که در این حماسه عظیم وجود دارد گفت روحانیون و مبلغان باید حداکثر استفاده را از این فرصت و اجتماع زائران از بیش از 50 کشور جهان ببرند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه عاشورا منظومه ای از ارزشهای متعالی اسلام و سیمای همه حقایق دین است. خاطرنشان کرد: کلیت عاشورا باید بتواند در اربعین تجلی کند .
ایشان در پایان صحبت های خود گفت حفظ عزت ، آبرو و عظمت کشور عراق جزء سیاست های جمهوری اسلامی ایران است که باید بخوبی تبیین شود.
لازم به ذکر است در انتهای این دیدار از پوستر سوگواره نثر ادبی عبرات و همچنین مجموعه کتب "روایت براده ها"  کاری از موسسه مواسات رونمایی شد.