پنج شنبه 9 فروردین 1403

18 مهر 1395

همزمان با ايام عاشوراي حسيني؛ برنامه دسته عزاداري زايران ايراني در كربلا اعلام شد

زمان حركت دسته عزاداري زايران ايراني با نام «موكب امام رضا عليه السلام» بعد از نماز صبح و قرائت زيارت عاشورا به مدت چهار روز، از صحن حرم مطهر امام حسين عليه السلام به سمت صحن حرم حضرت ابولفضل عليه السلام تعيين شده است.


هيأت امناي موكب امام رضا عليه السلام جهت بررسي امكانات لازم براي برگزاري هرچه باشكوه تر دسته بزرگ عزاداري زائران ايراني در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، در دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تشكيل جلسه دادند.

جلسه هماهنگي دسته عزاداري زائران ايراني با عنوان موكب امام رضا عليه السلام با حضور حجج اسلام والمسلمين نجفي روحاني، حسين بهجتي و شير محمدي از بعثه مقام معظم رهبري، ميرمسعود حسينيان سركنسول ايران در كربلا، جواد دانشيار نماينده سازمان حج و زيارت و مرتضي نصراللهي مدير عمليات ستاد شمسا در عراق و طعيمه غلامي مدير سابق عمليات ستاد شمسا در عراق برگزار شد.

در اين جلسه گزارشي از زمان و مكان حركت دسته عزاداري زائران ايراني و امكانات تهيه شده براي هرچه برگزاري باشكوه تر اين مراسم ارائه و نحوه حضور زائران، هماهنگي و پشتيباني از برنامه بررسي شد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تاكيد بر نظم و انضباط و حضور گسترده زائران ايراني گفت: شور و شعور دو مؤلفه سازنده در عزاداري است؛ در زيارت و عزاداري، شور افراد در را به صحنه حاضر مي كشاند و شعور زائر را به منويات و اهدف امام (ع)متوجه مي سازد و حضور در صحنه را تداوم مي بخشد.

وي از مداحان خواست از اشعار و مداحي هاي مستند و در خور شأن امام حسين عليه السلام استفاده كنند، از غلو پرهيز نمايند و از ارائه مطالب سست و موهن خودداري كنند.