شنبه 1 اردیبهشت 1403

17 مهر 1395

گردهمایی روحانیون و مبلغان طلایه داران تبلیغ محرم الحرام 1395استان سیستان و بلوچستان

به همت سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات و دفتر نماینده محترم ولی فقیه گردهمایی روحانیون و مبلغان طلایه داران تبلیغ محرم الحرام 1395استان سیستان و بلوچستان برگزار شد


به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به همت سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات و دفتر نماینده محترم ولی فقیه  گردهمایی روحانیون و مبلغان طلایه داران تبلیغ محرم الحرام 1395استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

 

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابراهیمی مسئول کارگروه یاوران اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گزارشی از اقدامات انجام گرفته در کمیته مذکور را به حاضرین ارائه کردند.

وی در ادامه گفتند: اربعین شاخص حوزه دینداری و مذهبی است. موهبتی که در اختیار شیعیان قرار داده شده است که دیگر مذاهب و فرق آن را ندارند. نه اینکه دیگران  حق استفاده و حضور ندارند بلکه این اختصاص وظیفه ما سنگین تر  می کند. وقتی از علائم تشیع شمرده شده باید در قبال آن هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشیم.

وی مراسم اربعین را دارای دو نکته  اساسی دانستند :

جریان اربعین برای ما یک فرصت است. دقیقا در همین زمان نیز برای دشمن نیز فرصتی ایجاد شده است که برای ما تهدید است.

فرصتی است تا آداب ، اخلاق، و معارف زیارت را آموزش دهیم. اربعین فرصت آموزش همگانی است. اربعین یک سبک زندگی اسلامی قابل ارائه در دنیای مدرن امروزی است. که در آن آداب میهمانی، میزبانی و رحمت و رافت اسلامی وجود دارد .

نکته دوم هم فرصتی برای دشمن ایجاد کرده است. فرصتی که دشمن بتواند از نقاط قوت ما سوء استفاده کند و فرقههای انحرافی و تفکرات غیر ناب، سبکهای تولیدی و القایی، اختلافات قومی و ملیتی، اختلافات مذهبی را ایجاد و به آنها دامن بزند.

در ادامه آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در فضایل حماسه اربعین و معارف اربعین به ایراد سخن پرداختند.

وی زائران اربعین را به آداب زیارت توصیه کردند . گفتند: حرم حرمت دارد و احترام آن  لازم و واجب است . ما امامان معصوم را تالی تلو قرآن  می دانیم . یعنی نمیتوانیم بدون طهارت اسم آنها  را لمس کنیم این نشان از قداست  عظمت آنها دارد. بدون طهارت نماز نمی خوانیم جایجایی که نماز تشریع  شده است همانندش و با آداب خاصش برای تشرف هم باید طهارت رعایت شود.

وی این ایام را بهترین زمان برای تبلیغ و مساجد را بهترین محل برای بیان آداب دانستند و مبلغان را به استفاده کردن از این فرصت توصیه نمودند.