جمعه 10 فروردین 1403

17 مهر 1395

ارائه خدمات 24 ساعته پزشكي به زائران پياده اربعين

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با اشاره به اينكه امسال در پياده‌روي اربعين بين نجف و كربلا 11 چادر پزشكي برپا مي‌شود، گفت: همچنين امسال متخصص قلب، عمومي، كادر پرستاري، امداد و نجات،‌خدمات آزمايشگاهي، نوار قلب و شوك الكترونيكي را خواهيم داشت.


دكتر سيدعلي مرعشي با بيان اينكه سازمان حج و زيارت نكات بهداشتي را در خصوص پياده‌روي اربعين در بروشورهايي در اختيار زائرين قرار خواهد داد زيرا لازم است اطلاع‌رساني گستره و مناسبي در اين خصوص صورت گيرد، افزود: زائران توجه داشته باشند كه به دليل گرماي هوا از مصرف مايعات زياد غفلت نكنند و حتماً نزديك غروب به چادر اقامت خود برگردند.

وي ادامه داد: زائران از كوله و كفش مناسب پياده‌روي استفاده و از پياده‌روي با پاي برهنه پرهيز كنند. همچنين توجه داشته باشند كه مدت زمان پياده‌روي به اندازه و مناسب باشد زيرا در غير اين صورت پا دچار زخم‌ها و تاول‌هاي زيادي شده و براي طي كردن ادامه مسير با مشكل مواجه مي‌شوند.

افزايش تعداد پزشكان براي پوشش امدادي مراسم اربعين امسال

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با تاكيد بر اينكه افرادي كه بيماري‌هاي زمينه‌اي همچون ديابت دارند حتما از كفش راهپيمايي مناسبي استفاده كنند، يادآور شد: پارسال يك هزار و 250 پزشك به مراسم اربعين اعزام شدند و امسال با توجه به افزايش تعداد زائران تعداد پزشكان را نيز افزايش داده‌ايم.

به گفته وي، امسال سعي كرده‌ايم نسبت به سال گذشته خدمات را با كيفيت بهتري ارائه دهيم به اين صورت كه تعداد چادرها تيم پزشكي كم شده است اما از چادرها بزرگتر و خدمات باكيفيت‌تري استفاده مي‌كنيم.

مرعشي گفت: امسال بين نجف و كربلا 11 چادر پزشكي برپا مي‌شود همچنين امسال متخصص قلب، عمومي، كادر پرستاري، امداد و نجات،‌خدمات آزمايشگاهي، نوار قلب و شوك الكترونيكي را خواهيم داشت.

وي اعلام كرد: در هر چادر متخصص قلب و ديگر رشته‌ها، دستگاه الكتروشوك، نوار قلب و دستگاه آزمايشگاهي براي اخذ آزمايش‌هاي اوليه ازكساني كه مشكل داشته يا دچار مي‌شوند وجود خواهد داشت.

انتقال ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس به داخل عراق

مرعشي با تأكيد بر اينكه امسال خدمات از كيفيت بيشتري نسبت به سال‌هاي گذشته برخوردار است، بيان كرد: ۶ اتوبوس آمبولانس را به داخل عراق منتقل كرده و ارائه خدمات چادرهاي بهداشتي درماني بين راه نجف و كربلا تخصصي تر خواهد بود.

وي عنوان كرد: بر اساس ميزان مصرف دارو در اربعين سال گذشته و حضور بيشتر جمعيت در اربعين امسال، ميزان داروها تخمين زده شده، خريداري و مراحل اداري را براي انتقال به كشور عراق طي مي‌كند.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در باره ارائه خدمات امدادي به زائران به صورت 24 ساعته اظهارداشت: خدمات امسال برخلاف سال گذشته به صورت 24 ساعته ارائه شده و ارائه اين خدمات از دهم صفر آغاز مي‌شود.