جمعه 10 فروردین 1403

08 شهریور 1395

اعزام بیش از ۹۰۰ مبلغ به سفر عتبات در اربعین

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در دومین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین در استان قزوین گفت: بیش از ۹۰۰ روحانی به عنوان راوی و مبلغ در ایام اربعین به سفر عتبات و عالیات اعزام می شوند.


حجت الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در دومین جلسه کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین استان قزوین اظهار کرد: برای اولین بار تصمیم گرفته شده است تا موکب‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان در مسیر پیاده روی اربعین تشکیل شود.
وی افزود: در ایام اربعین بیش از ۹۰۰ روحانی برای کار تبلیغ و راوی‌گری در حوزه کودک و بزرگسال به سفر اربعین اعزام می شوند.
حجت الاسلام نعمت‌الهی ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک ظرفیت فوق‌العاده معنوی به شمار می‌رود، اظهار کرد: این پیاده روی در عرصه بین‌الملل، تعاملات جهان اسلام، مراودات کشور عراق و برقراری امنیت در منطقه نقش موثری دارد.
وی این پیاده روی میلیونی را از جنگ نظامی برای داعش و دیگر دشمنان اسلام بدتر خواند و افزود: پیاده روی اربعین گروهک تکفیری داعش را به وحشت می‌اندازد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: پیاده روی اربعین سال‌جاری باید بهتر از سال‌های گذشته انجام شود به همین سبب بهتر است در این راستا کلاس‌های توجیهی برای مبلغان برگزار شده تا با ارتقاء دانش، هماهنگی و نظم بیشتری در برنامه‎های آموزشی و فرهنگی صورت گیرد.
نعمت الهی اضافه کرد: تعداد کمی از مبلغ‌نماها در میان مبلغان وجود دارند که سعی می‌کنند با رسوخ در بین جوانان، در اعتقادات دینی آن‌ها تزلزل ایجاد کنند این در حالی است که باید جلوی تبلیغ این افراد را گرفت و نگذاشت که به کارشان ادامه دهند.
وی ادامه داد: جوانان با نگاه ولایی در این پیاده روی شرکت می‌کنند که این مبلغ نماها با ایجاد شبهه‌ای برای جوانان، سعی در کم رنگ کردن این نگاه دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی مهم‌ترین کمیته از کمیته‌های ستاد اربعین به شمار می‌رود، گفت: همه ارگان‌های مرتبط به نوعی بسیج شده‌اند تا یک خروجی فرهنگی از این پیاده‌روی داشته باشیم چراکه تمامی این کمیته‌ها نیز در راستای بهره‌بردن از ظرفیت معنوی این پیاده روی تشکیل شده است.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت معنوی فوق‌العاده این پیاده روی امید است که امسال نیز کمیته فعالی داشته باشیم و بتوانیم و از ظرفیت‌های بومی استفاده کنیم.