جمعه 10 فروردین 1403

07 شهریور 1395

برگزاری جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین در صداوسیمای مرکز اردبیل

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل گفت : برای اولین بار با هماهنگی های لازم با آستان قدس رضوی نذورات متبرک حرم رضوی از طریق موکب استان اردبیل در بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد.


عبدالله مددی که در جلسه کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعین استان سخن می گفت با بیان اینکه مستند سازی مراسم باشکوه اربعین حسینی از طریق اکیپ های برنامه سازی رسانه ملی و گروه های مستند سازی ستاد اربعین حسینی انجام خواهد شد افزود:کمیته اطلاع رسانی دو محور مستند سازی و اطلاع رسانی فعالیتش را آغاز کرده و طبق سال های گذشته نیز در تمام مراحل برگزاری این مراسم حضوری مهم و اثرگذار خواهد داشت.

حجت الاسلام بیدارمسئول بعثه رهبر معظم انقلاب در حج و زیارت استان نیز با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین حسینی گفت: تمامی حرکات ، اقدامات و رفتار زائرین باید مناسب با آداب ، رسوم و قوانین کشور عراق بوده و مرجعیت دینی آن کشور باید تقویت شود. چمن آرا مدیرکل حج و زیارت استان هم گفت : ثبت نام زائرین از 16 مرداد در سامانه سماح آغاز شده و تاکنون 90 هزار نفر در کل کشور ثبت نام کرده اند که 950 نفر از آنان از استان اردبیل هستند.

هوشیار مسئول بازسازی عتبات عالیات استان هم با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار و 500 نفر از استان در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشتند افزود : با برنامه ریزی های انجام شده امسال موکب استان اردبیل در دیوانیه عراق به 25 هزار نفر در 4 حوزه امنیت ،‌تغذیه ، بهداشت و اسکان ارائه خواهد داد .