جمعه 10 فروردین 1403

07 شهریور 1395

دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی عنوان کرد: استفاده حداکثری از فضای مجازی در مراسم اربعین 95

دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی گفت: امسال با همکاری رسانه ملی و بعثه مقام معظم رهبری رویکرد مثبتی نسبت به فضاهای رسانه‌ای وجود دارد و استفاده از این ظرفیت برای اربعین با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی سهل‌تر شده است.


محمدی با اشاره به برنامه‌های این شورا برای مراسم اربعین 95 اظهار داشت: خوشبختانه از سال گذشته که این شورا شروع به فعالیت کرد، کارهای خوبی انجام شد و در ایام اربعین شاهد فعالیت های قرآنی در طول مسیر پیاده‌روی و شهرهای کربلا و نجف بودیم.
وی افزود: امسال با همکاری رسانه ملی و بعثه مقام معظم رهبری رویکرد مثبتی نسبت به فضاهای رسانه‌ای وجود دارد و استفاده از این ظرفیت با توجه به گسترش شبکه های مجازی سهل‌تر شده است. در نظر داریم که از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم و در همین راستا کانال تلگرامی با محوریت قرآن در دست راه‌اندازی است، البته در دیگر فضاهای مجازی نیز وارد می‌شویم و تبلیغ قرآن را خواهیم کرد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت درخصوص برنامه ششم توسعه و توجه نکردن به دستورات قرآن در آن خاطر نشان کرد: در جامعه ما با توجه به صحبت بزرگان کشور و در راس آن سخنان مقام معظم رهبری، قرآن و فعالیت های قرآنی باید در صدر هر برنامه ای باشد و جای بسی تاسف است که در برنامه ششم توسعه حتی برای تبرک کلمه ای از کتاب خدا وجود ندارد، در حالی که برنامه‌های قرآنی بسیار راهبردی و حائز اهمیت است.
محمدی افزود: به هرحال امیدوار هستیم که با شکل‌گیری مجلس جدید و فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، این برنامه به شکلی جدی بررسی و از رهنمودهای قرآن به عنوان مهمترین بحث در آن استفاده شود.