جمعه 31 فروردین 1403

01 شهریور 1395

لاله افتخاری: فعالیت‌های پیاده‌روی اربعین را از مردمی‌بودن خارج نکنیم

عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به لزوم همگرایی در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، از تجهیز 5 موکب قرآنی ویژه بانوان خبر داد.


لاله افتخاری عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نشست بررسی فعالیت‌های قرآنی مراسم اربعین اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌های مختلفی به همت اتحادیه تشکل‌های قرآنی و عترت کشور برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال بسیاری نیز قرار گرفت.

استمرار مراسم اربعین به دلیل مردمی‌بودن آن است

وی با بیان اینکه اربعین ظرفیت مناسبی برای آغاز زندگی قرآنی است، افزود: در گذشته فعالیت‌های مختلفی از سوی عراق و برخی نهادهای قرآنی انجام می‌شد اما امسال قصد داریم برنامه‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین را به صورت متمرکز برگزار کنیم تا بازدهی بیشتری نیز داشته باشد. 

افتخاری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن فعالیت‌های اربعین خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید فعالیت‌هایی را که در مراسم پیاده روی اربعین صورت می‌گیرد از حالت مردمی بیرون بیاوریم چرا که استمرار آن به دلیل مردمی بودن آن است.

عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار شورای راهبردی بانوان در ستاد فعالیت‌های قرآنی اربعین تشکیل شده است گفت: ما باید در این مراسم علاوه بر استفاده از ظرفیت رادیو اربعین، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی متناسب با این مراسم باشکوه پیش‌بینی کنیم تا حضور بانوان در مراسم پیاده‌روی اربعین به خوبی برنامه‌ریزی شود. 

تجیهز 5 موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین ویژه بانوان

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در مراسم پیاده‌روی اربعین افزود: برنامه‌هایی همچون جمع‌خوانی قرآن، پاسخگویی به شبهات قرآنی، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، چگونگی حفظ کلام وحی از برنامه‌هایی  است که برای ایام برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین درنظر گرفته شده است اما با توجه به اینکه این فعالیت‌ها برای بانوان جدید است برای محقق شدن آنها باید به درستی برنامه‌ریزی کنیم.

افتخاری با بیان اینکه زائران در پیاده‌روی اربعین باید کوله‌باری از آموزه‌های قرآنی را با خود سوغاتی ببرند اظهار داشت: 5 موکب به صورت خاص برای بانوان تجهیز می‌شود، همچنین سایر موکب‌های مختص به فعالیت‌های قرآنی اربعین به ارائه خدمات به بانوان خواهد پرداخت.

نیاز نیست همه در پیاده‌روری اربعین شرکت کنیم اما لازم است همه سهیم باشیم

عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری پیاده‌روی اربعین باید در جهت خنثی‌سازی توطئه دشمنان باشد، گفت: امیدواریم با پیوند قرآن و عترت در مراسم اربعین حرکت حکومت جهانی را برای بیدار کردن مردم سریع‌تر کرده و دل‌هایی که جویای حقیقت هستند با خود همراه کنیم.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین ملیت‌های مختلف و شخصیت‌های علمی و اجتماعی در کنار هم جمع می‌شوند افزود: باید با اتحاد راه نفوذ دشمن را ببندیم و اجازه ندهیم برخی دشمنان این مراسم باشکوه را به انحراف بکشانند. البته نیاز نیست همه ما در مراسم اربعین حسینی شرکت کنیم اما لازم است تا در این مراسم باشکوه سهیم باشیم به طوری که اگر نمی‌توانیم به کربلا برویم به نوعی در این مراسم نقش‌آفرینی کنیم.