شنبه 1 اردیبهشت 1403

01 شهریور 1395

حسن محمدی خبر داد راه‌اندازی 25 موکب قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین

دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین از راه‌اندازی 25 موکب قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: در این موکب‌ها محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از  خبرگزاری بسیج، نشست بررسی فعالیت‌های قرآنی مراسم اربعین امروز اول شهریور با حضور لاله افتخاری عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حسن محمدی دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین برگزار شد.

جمع‌خوانی و حفظ سوره مبارکه «فجر» در اربعین حسینی

حسن محمدی با بیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین مانور و تجمع بشری است، اظهار داشت: مراسم پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید به خوبی از آن بهره گرفت چرا که این مراسم بزرگ‌ترین دوره آموزش سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود: در مراسم پیاده‌روی اربعین از هر قشر و مذهبی حضور دارد این مراسم عظیم مانور اقتدار مسلمانان جهان به شمار می‌رود و می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کند.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته ستاد راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین اقدام به برگزاری مختلفی کرد، گفت: سال گذشته در مسیر پیاده‌روی اربعین 50 محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشورمان برگزار شد همچنین 200 هزار بروشور در زمینه‌های قرانی در بین زائران توزیع کردیم که در نهایت 80 طرح فاخر در ارتباط با اربعین اخذ شد که در جلسه‌ای با رایزن فرهنگی کشورمان در عراق و جامعه قرآنی عراق این طرح‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در پیاده‌روی اربعین امسال اظهار داشت: قرار است هر سال یک سوره از قرآن به عنوان سوره محوری انتخاب شود که امسال سوره مبارکه فجر که منتسب به امام حسین (ع) است به عنوان سوره محوری انتخاب کرده‌ایم تا علاوه بر حفظ این سوره مفاهیم آن را نیز برای زائران بیان کنیم.

پیش‌بینی برگزاری 11 موکب قرآنی/ 25 موکب را تجهیز می‌کنیم

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 114 موکب قرآنی در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: در فاز اول 25 موکب قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی می‌شود در این موکب‌ها فعالیت‌های قرآنی به صورت متمرکز برپا خواهد شد. همچنین محافل قرآنی با حضور قاریان برتر رفع شبهات قرآنی، تصحیح نماز و روخوانی قرآن در موکب‌ها پیش‌بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه برای 50 فعال قرآنی عراق دوره‌های آموزشی برپا می‌کنیم، افزود: به منظور هماهنگی بیشتر برای برپایی برنامه‌های قرانی در موکب‌ها دوره آموزشی برای فعالان قرآنی عراق در ایران برگزار می‌کنیم و میزبان 50 نفر از فعالان این کشور خواهیم بود.

دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین از برگزاری نمایشگاه‌های ثقلین با حمایت بنیاد امامت خبر داد و گفت: تابلوها در نمایشگاه قرآن رونمایی شده است ما سعی داریم با برپایی نمایشگاهی از این آثار جدایی‌ناپذیر بودن قرآن و عترت را به زائران اربعین حسینی متذکر شویم.

ارسال 80 قرآن به هر موکب/ توزیع قرآن در بین زائران در انتظار تأمین بودجه

وی با اشاره به اینکه در موکب‌های مراسم پیاده‌روی  اربعین قرآن‌هایی که با دستور مقام معظم رهبری به چاپ رسیده است، توزیع خواهد شد، افزود: در این موکب‌ها از این قرآن‌ها استفاده می‌کنیم که زیر نظر مرکز طبع و نشر به چاپ رسیده است. برای هر موکب 80 قرآن در نظر گرفته‌ایم که در مجموع 2 هزار قرآن در بین موکب‌ها توزیع می‌شود. برای توزیع قرآن در بین زائران نیز در انتظار تأمین اعتبار یا کمک خیران هستیم.

محمدی به لزوم همبستگی دستگاه‌ها و نهادهای فعال برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین اتحاد  اقتدار مسلمانان را به نمایش می‌گذارد بهتر است تمامی دستگاه‌ها و نهادها که قصد فعالیت قرآنی در این مراسم باشکوه را دارند، با اتحاد پیش روند و از کار جزیره‌ای بپرهیزند ما نیز آمادگی داریم بستر مناسب برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در اربعین را فراهم سازیم.