جمعه 10 فروردین 1403

01 شهریور 1395

افتتاح چند طرح عمراني عتبات در اعياد غدير و قربان

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از گشايش چند طرح عمراني در اعتاب مقدسه در اعياد غدير و قربان خبر داد.


حسن پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: تا قبل از فرارسيدن اربعين حسيني و در عيد قربان رونمايي يكي از سه گلدسته امامين جوادين كه طلاكاري، بازسازي و نوسازي شده است، بخشي از پروژه‌هاي افتتاح شده خواهد بود ضمن اينكه قرار است در عيد غدير نيز افتتاح بخشي عظيمي از صحن حضرت زهرا (س)‌ و الحاق بخش دوم اين صحن به حرم مطهر را نيز داشته باشيم.

وي تصريح داشت:‌ بازگشايي يكي از سه ستون باقي‌مانده حرم مطهر سيدالشهدا (ع)‌ تا قبل از اربعين حسيني نيز افتتاح خواهد شد كه اين ستون طبق پروژه‌هاي قبلي ما تقويت شده و در سال گذشته شاهد افتتاح يكي از اين ستون‌ها بوديم و قرار است در سال جاري نيز ستون دوم افتتاح شده و پس از آن پروژه عمراني ستون سوم آغاز شود كه در نهايت با افتتاح اين ستون‌ها فضاي خوبي به حرم مطهر اضافه خواهد شد.

پلارك با يادآوري تجربه اين ستاد در گذشته در اسكان و پذيرايي 350 هزار زائر در ايام اربعين گفت: برنامه‌ريزي‌ها در امسال افزايش پذيرايي از 720 هزار نفر است كه قرار است از ظرفيت‌هاي همه استان‌هاي كشور در اين راه استفاده كنيم.

او درباره خدمات اين ستاد به زائرين در آستانه اربعين حسيني گفت: ستاد بازسازي عتبات مسئوليت كميته مشاركت‌‌هاي مردم، اسكان و تغذيه زائران را در كربلا، نجف،‌ كاظمين و سامرا پذيرفته است.

وي تأكيد كرد: سازماندهي مردمي هيات‌ها، تشكل‌ها و جذب كمك‌هاي نقدي مردم در راستاي راهپيمايي بزرگ اربعين نيز بر عهده اين ستاد قرار داده شده است.

پلارك با بيان اينكه در سنوات گذشته تجربه اسكان و استراحت 350 هزار نفر و همچنين پذيرايي وعده‌هاي غذايي در طول شبانه‌روز به زائرين بر عهده اين ستاد بوده ،‌ اظهار داشت:‌ طبق برنامه‌ريزي‌ها قرار است امسال اين ميزان افزايش پيدا كرده و به 720 هزار نفر برسد كه البته در اين راه از ظرفيت‌هاي كليه استان‌هاي كشور استفاده مي‌كنيم.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات تصريح كرد: در سال 94، ما تنها از ظرفيت‌هاي مردمي استان‌هاي مركزي استفاده كرديم و براي سال 95 بر طبق ابلاغيه وزير كشور و دولت، وظايف كليه استان‌ها براي راهپيمايي اربعين سهميه‌بندي شده و قرار شده ستادهاي پشتيباني را در مراكز استان‌ها راه‌اندازي كرده تا بتوانيم امكانات بيشتري را از مردم و دستگاه‌هاي دولتي به داخل عراق منتقل كنيم.

وي تأكيد كرد: تلاش داريم تا ظرفيت اسكان،‌ پذيرايي، خواب و وعده‌هاي غذايي زائران ايراني را در عراق به 720هزار نفر برسانيم.

پلارك خاطر نشان كرد: قرار است طبق برنامه‌ريزي‌ها بخشي از امكانات پذيرايي، استراحت و خواب زائرين به سامرا و كاظمين منتقل شود.

وي با بيان اينكه ظرفيت ايجاد شده در سال 95 براي زائرين ايراني قطعاً تكاپوي آنها را نخواهد داد، گفت: بر اساس پيش‌بيني‌ها بيش از 2 ميليون زائر ايراني به راهپيمايي اربعين در عراق خواهند رفت و تنها در صورتي كه زائران ايراني به صورت دوره‌اي و در سه نوبت در موكب‌هاي ما حضور داشته باشند، قادر خواهيم بود از 720 هزار نفر پذيرايي كنيم ضمن اينكه كليه اقدامات و امكانات ما به امكانات عراقي‌ها اضافه خواهد شد.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اظهار داشت:‌ حساب 1040 بانك ملي و بانك ملت جهت جذب كمك‌هاي مردمي و آمادگي ستادهاي بازسازي عتبات عاليات در تمامي استان‌ها جهت ثبت‌نام از هيئت‌ها، موكب‌دارها و كساني كه به دنبال اعزام امكانات به عراق هستند، در خدمت است.

وي تصريح كرد: اپراتورهاي تلفن همراه ايران با در نظر گرفتن خدمات ويژه جهت عتبات عاليات و با شماره # 1040*780* تا سقف 200 هزار تومان كمك‌هاي خود را ارسال كنند كه اين كمك‌ها به صورت آنلاين به حساب ستاد بازسازي عتبات عاليات واريز خواهد شد.